A Széchenyi Pihenő Kártya az érintettek körében egyre ismertebb, a kártya bevezetése az ütemezésnek megfelelően halad – hangzott el a Széchenyi Pihenő Kártya előkészítéséről tartott sajtótájékoztatón Budapesten.

Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) belgazdaságért felelős államtitkára ismertette, hogy a Széchenyi Pihenő Kártya az új cafeteria rendszer zászlóshajó eleme, amely alapvetően kedvezőbb feltételeket nyújt mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére. A jelenleg piacon lévő cafeteria elemeknél technikailag modernebb kivitelben készül, felhasználása átlátható. Az elektronikus lekövethetőség, a számlaadás (szállás és egyéb szolgáltatások esetében) mind a gazdaság fehérítését segítik elő.

A Kártya fő célja az egészségmegőrzéshez, az egészséges életmódhoz, általában az életminőség javításához kapcsolódó szolgáltatások elérhetőségének bővítése, ugyanakkor célja a turizmus gazdaságfejlesztési szerepének erősítése, valamint a turizmuson keresztül a kormány munkahelyteremtő céljához is illeszkedik.

A Kártya hatékony eszköz ahhoz, hogy az utóbbi években visszaesett, illetve stagnáló turisztikai forgalmat élénkítse. Számításaink szerint a kártya bevezetése már 3-5 éves viszonylatban a belföldi turizmus 35 százalékos növekedését eredményezi majd. Ennek komoly foglalkoztatási és gazdaságélénkítő hatása lesz.

A SZÉP Kártyához adókedvezmény kötődik, utána csak a 16 százalékos szja-t kell megfizetni a munkáltatónak, egyéb közteher nem érinti. A kedvezményesen juttatható összeg évi 300.000 Ft. Előnye, hogy alacsony jutalékrendszer kapcsolódik hozzá, így a szolgáltatók számára kedvező megoldás. A kártyarendszer bevezetésének egyik célja a használat költségének minimalizálása, és költségviselés tekintetében az egyes szereplők terheinek szétosztása.

A kártyabevezetés operatív feladatainak ellátására monitoring munkabizottság alakult. A bizottság feladata, hogy az érintett szereplők, a kibocsátó intézmények, a munkáltatók és a munkavállalók számára fontos információkat elérhetővé tegye, elősegítse a működés során felmerülő kérdések megválaszolását.

Szatmáry Kristóf a sajtótájékoztatón emlékeztetett továbbá arra, hogy a SZÉP Kártya kibocsátásával és felhasználásával kapcsolatos feladatok ellátására Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter Körtvélyessy Lászlót miniszteri biztossá nevezte ki. A miniszteri biztos feladatai közé tartozik a SZÉP Kártya kibocsátásával kapcsolatos tevékenységek szervezése, koordinálása, a kártya előnyeinek bemutatása, valamint a SZÉP Kártya rendszerében érintett piaci szereplőkkel történő kapcsolatfelvétel és a tárgyalások lebonyolítása is.

Az államtitkár hangsúlyozta: eddig több intézmény is érdeklődött a kártyakibocsátásról, hivatalos levélben elsőként az OTP jelezte ez irányú szándékát a tárcánál és a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatalnál. Az állami nagyfoglalkoztatók közül eddig a MÁV Zrt. jelezte csatlakozási szándékát.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint a Széchenyi Pihenő Kártya koncepciója jól illeszthető a nemzeti turisztikai marketingszervezet stratégiai céljához, amellyel a belföldi utazás mozgalommá, értékké és trenddé válhat. Az új szemléletformáló kampány nemcsak Magyarországot, hanem a személyes élményeket adó, érzelmeinkre ható utazást népszerűsíti, „Magyarország - Szívedhez legközelebb” szlogennel. Fontos, hogy a belföldi utazás ne csak azok körében legyen társadalmilag elfogadott, akik a külföldit nem engedhetik meg maguknak.

Horváth Gergely hozzátette: a SZÉP Kártya nagyon lényeges, kézzelfogható gyakorlati eszköze lesz a belföldi turizmus élénkítésének. A Magyar Turizmus Zrt tájékoztatási szerepet vállal a szolgáltatók felé, amelynek elsődleges eszköze a saját készítésű és működtetésű weboldal, amelyen a szolgáltatók tájékozódhatnak a csatlakozás feltételeiről és a kibocsátókról egyaránt. A honlap a következő címen érhető el: www.szepkartya.itthon.hu

Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. (OTPP) elsőként indul el a Széchenyi Pihenő Kártya rendszerének kiépítésével. Elmondta, hogy az adminisztratív terheket és költségeket minimálisra csökkentő kártya - várakozásaik szerint - gyorsan népszerűvé válik majd mind a szolgáltatók, mind a munkáltatók körében.

„Az OTP Széchenyi Pihenőkártya egyszerűbb, olcsóbb és biztonságosabb lesz, mint a ma használatos üdülési csekkek. Az első kártya kibocsátását idén nyárra tervezzük” – tette hozzá.

Az OTP megkezdte az elfogadóhelyek toborzását, a Pénztárszolgáltató honlapján www.otpszepkartya.hu már várják a jelentkezéseket, itt az elfogadóhelyi szerződések is letölthetők. Kovács Antal elmondta: céljuk, hogy az OTP Széchenyi Pihenő Kártyát a lehető legszélesebb körben, az ország egész területén elérhetővé tegyék ügyfeleik számára.

Szarvas Ferenc a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy vasutas kollégái pihenésre és regenerálódásra használhatják majd fel a Széchenyi Pihenő Kártya nyújtotta lehetőségeket, amelyet a cafeteria rendszerük integráns részeként kívánnak megjeleníteni. Az együttműködés által kínált szolgáltatások több mint 34 000 vasutas egészségének megőrzéséhez járulhatnak hozzá, akik választásukkal a belföldi turizmus fejlesztését is előmozdítják. Hangsúlyozta, hogy a SZÉP Kártyát kedvező adózása miatt vélhetően sokan választják majd. Szarvas Ferenc a MÁV szempontjából fontosnak tartja, hogy a SZÉP Kártya alkalmazása jelentős adminisztrációcsökkentéssel jár.

A Széchenyi Pihenő Kártyával kapcsolatos további információk az alábbi linkeken érhetők el:

hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/jon-a-szechenyi-piheno-kartya

hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/szechenyi-piheno-kartya

hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/szakmai-munkacsoport-dolgozik-a-szechenyi-piheno-kartya-zokkenomentes-bevezetesen

(Nemzetgazdasági Minisztérium, Belgazdaságért Felelős Államtitkárság)