A budapesti kormányablakok százezredik ügyfelét köszöntötték csütörtökön Újbudán, ahol átadták az új ügyfélszolgálati irodát is. Az eseményen ott volt Szabó Erika területi közigazgatásért felelős államtitkár is.

Pesti Imre budapesti kormánymegbízott a rendezvényen arról beszélt: a kormány, a minisztérium és a kormányhivatal is fontosnak tartotta, hogy a dél-budai régió ellátása biztosított legyen, ezért új helyen, a XI. kerületi Budafoki úton hoztak létre egy új kormányablakot a földhivatal épületében.

Fotó: Burger Zsolt

A kormánymegbízott szavai szerint nem egyszerűen áthoztak egy ügyfélszolgálatot, hanem jelentős bővítés is volt: közel ötven százalékkal nőtt a kiszolgáló ablakok száma, így jóval több ügyfelet tudnak fogadni, európai körülmények között.

Szólt arról is, hogy országosan több mint hatszázezer ügyfél járt már megalakításuk óta a kormányablakoknál, Budapesten pedig csütörtökön köszöntötték a százezredik ügyfelet. A nő egy emléklapot és Magyarország Alaptörvényének díszkiadását vehette át.

Fotó: Burger Zsolt

Szabó Erika területi közigazgatásért felelős államtitkár ismertette: két évvel ezelőtt országosan 29 helyszínen – megyeszékhelyeken, megyei jogú városokban – indult el a kormányablakos ügyintézés, Budapesten négy helyszínen működik kormányablak. Hozzátette: év végére több mint 300 helyszín lesz, minden járásszékhelyen és olyan településen, ahol most okmányiroda működik.

Az államtitkár kitért arra is, hogy jelenleg 62 ügytípust lehet a kormányablakoknál intézni, ez a szám több mint kétezerre emelkedik majd. "Nem kell majd külön földhivatali ügyfélszolgálatra menni, nem kell külön a munkaügyi kirendeltség ügyfélszolgálatát megkeresni, bár átmeneti időre párhuzamos működtetést tervezünk" – mondta Szabó Erika, aki utalt arra is, hogy méréseik szerint 98 százalékos az ügyfelek elégedettsége.

(MTI)