A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalba látogatott 2011. június 2-án Dr. Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára. Közlemény.

Az államtitkár először a Jegyzői Kollégium ülésén tartott előadást Magyarország közigazgatásának átalakításáról és az „Alaptörvény Asztala” kezdeményezéssel kapcsolatos munkáról. Dr. Szabó Erika ezt követően a Kormányablakban tett látogatást. Az ügyfélszolgálat munkatársai elmondták, eddig a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányablakban 4103 ügyfelet fogadtak. A Kormányablak ügykörei közül a legkeresettebb szolgáltatások a Magyar Államkincstár hatáskörébe tartozó ügyindítások, illetve az ügyfélkapu létesítése, mely az elektronikus ügyintézés alapjául szolgál. Heti rendszerességgel érkeznek állampolgárok külföldről is, hogy beadják honosítási kérelmüket.

Fotó: Juhász Ákos

Ezt követően Dr. Szabó Erika államtitkár asszony közös sajtótájékoztatót tartott Borsod-Abaúj-Zemplén Megye kormánymegbízottjával.  Demeter Ervin elmondta: az integráció első szakasza lezárult, 14 területi államigazgatási szerv és a fővárosi, megyei közigazgatási hivatalok  integrálásával létrejöttek a fővárosi, megyei kormányhivatalok. Az átalakítás során a struktúra mellett több szakigazgatási szerv élén vezetőcsere történt a hatékonyabb munka érdekében - tette hozzá Demeter Ervin.

A területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár a közigazgatás átalakításával kapcsolatban elmondta: a szocialista diktatúrában az egyik oldalon a hatalom, a másikon az alattvalók álltak egészen 1990-ig. Az átmeneti két évtizedben érzékelték a problémát, elindultak reformtörekvések, de félbemaradtak. Most a nemzeti együttműködés kormánya olyan felhatalmazást kapott, hogy ezt a folyamatot végre is tudja hajtani. A cél  a „Jó Állam” megteremtése Magyarországon, ahol minden az ügyfél érdekében történik.

Fotó: Juhász Ákos

Az egyablakos ügyintézés keretében jól felkészült munkatársak kulturált környezetben, egy helyen, akár 5-6 különböző ügyet el tudnak intézni. A mottó tehát az: ne az ügyfél vándoroljon, hanem az akta - jelentette ki az államtitkár. Dr. Szabó Erika elmondta: a munka első fázisa lezárult,  a következő lépés a járások kialakítása, amely során fontos szempont, hogy az állam a legkisebb településen élő emberekkel is kapcsolatban legyen. Ezen a területen viszont még egyeztetések folynak. Az önkormányzati rendszer átalakításával kapcsolatban kihangsúlyozta: szét kell választani az állami és önkormányzati feladatokat. Az új rendszer kristálytiszta, világos és átlátható lesz - ígérte dr. Szabó Erika.

A sajtótájékoztató végén a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár két fontos dátumot említett: 2013. január 1.: ekkorra tervezi a kormány a járási központok kialakítását; illetve 2013 vége: ekkorra megvalósul a kormányablakokon belül az egyablakos ügyintézés. Addig viszont még számos feladat és egyeztetés vár az Országgyűlésre, a Kormányra és a szakminisztériumokra.

(kormany.hu)