A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalba látogatott 2011. június 2-án Dr. Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára. Közlemény.
Az államtitkár először a Jegyzői Kollégium ülésén tartott előadást Magyarország közigazgatásának átalakításáról és az „Alaptörvény Asztala” kezdeményezéssel kapcsolatos munkáról. Dr. Szabó Erika ezt követően a Kormányablakban tett látogatást. Az ügyfélszolgálat munkatársai elmondták, eddig a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányablakban 4103 ügyfelet fogadtak. A Kormányablak ügykörei közül a legkeresettebb szolgáltatások a Magyar Államkincstár hatáskörébe tartozó ügyindítások, illetve az ügyfélkapu létesítése, mely az elektronikus ügyintézés alapjául szolgál. Heti rendszerességgel érkeznek állampolgárok külföldről is, hogy beadják honosítási kérelmüket.
Ezt követően Dr. Szabó Erika államtitkár asszony közös sajtótájékoztatót tartott Borsod-Abaúj-Zemplén Megye kormánymegbízottjával. Demeter Ervin elmondta: az integráció első szakasza lezárult, 14 területi államigazgatási szerv és a fővárosi, megyei közigazgatási hivatalok integrálásával létrejöttek a fővárosi, megyei kormányhivatalok. Az átalakítás során a struktúra mellett több szakigazgatási szerv élén vezetőcsere történt a hatékonyabb munka érdekében - tette hozzá Demeter Ervin.
A területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár a közigazgatás átalakításával kapcsolatban elmondta: a szocialista diktatúrában az egyik oldalon a hatalom, a másikon az alattvalók álltak egészen 1990-ig. Az átmeneti két évtizedben érzékelték a problémát, elindultak reformtörekvések, de félbemaradtak. Most a nemzeti együttműködés kormánya olyan felhatalmazást kapott, hogy ezt a folyamatot végre is tudja hajtani. A cél a „Jó Állam” megteremtése Magyarországon, ahol minden az ügyfél érdekében történik.
Az egyablakos ügyintézés keretében jól felkészült munkatársak kulturált környezetben, egy helyen, akár 5-6 különböző ügyet el tudnak intézni. A mottó tehát az: ne az ügyfél vándoroljon, hanem az akta - jelentette ki az államtitkár. Dr. Szabó Erika elmondta: a munka első fázisa lezárult, a következő lépés a járások kialakítása, amely során fontos szempont, hogy az állam a legkisebb településen élő emberekkel is kapcsolatban legyen. Ezen a területen viszont még egyeztetések folynak. Az önkormányzati rendszer átalakításával kapcsolatban kihangsúlyozta: szét kell választani az állami és önkormányzati feladatokat. Az új rendszer kristálytiszta, világos és átlátható lesz - ígérte dr. Szabó Erika.
A sajtótájékoztató végén a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár két fontos dátumot említett: 2013. január 1.: ekkorra tervezi a kormány a járási központok kialakítását; illetve 2013 vége: ekkorra megvalósul a kormányablakokon belül az egyablakos ügyintézés. Addig viszont még számos feladat és egyeztetés vár az Országgyűlésre, a Kormányra és a szakminisztériumokra.
(kormany.hu)