Márciusban az ügyfélkörök bővülése mellett az állampolgárok kiemelkedő érdeklődése jellemezte az integrált ügyfélszolgálatok működését. A statisztikák azt jelzik, hogy az állampolgárok körében kiemelten népszerűek a Kormányablakok.
Az ügyfélszolgálatok márciusban összesen 18.824 ügyben nyújtottak segítséget. Ezzel 61.808-ra nőtt a 2011. január 3-án megnyílt – az ország 29 pontján megtalálható – Kormányablakoknál intézett ügyek száma.
Márciusban összesen 16.782 ügyfél fordult meg a Kormányablakoknál. Az elmúlt hónapban az általános ügyek mellett legtöbben (1417-en) a családi pótlék igénylésében és (969-en) az utazási költségtérítéssel kapcsolatban kértek közreműködést. A hatósági ügyek internetes intézésében segítséget nyújtó új ügyfélkaput 1379-en létesítettek.
Március 15-e óta a nemzeti összetartozás jegyében a határon túli magyarság is benyújthatja a kedvezményes honosítás iránti igényét az integrált ügyfélszolgálatoknál. Ennek népszerűségét az jelzi, hogy két hét alatt 296-an igényelték a kettős állampolgárságot a Kormányablakokban.
A Nemzeti Együttműködés Kormánya a közigazgatás történelmi léptékű átalakításában kulcsfontosságú szerepet szán a Kormányablakoknak. Az egyedülálló módon 8-20 óráig nyitva tartó integrált ügyfélszolgálatok jelenleg 30 ügykörrel működnek, de folyamatos annak az előkészítése, hogy a jövőben az állampolgárok egyre több ügyét tudják elintézni.
A Kormányablakok legfontosabb célja, hogy kiemelt segítséget nyújtsanak az állampolgároknak akár a szokványostól eltérő esetekben is. Az egyablakos ügyintézés megvalósításával 2013 végére sikerül megteremteni azt az ügyfélbarát közigazgatást, amely évtizedek óta jogos igény az állampolgárok részéről.
(kormany.hu)