Dr. Szabó Erika a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára tett látogatást 2011. november 24-én, csütörtökön a Vas Megyei Kormányhivatalban, ahol Harangozó Bertalan a kormánymegbízott és Ágh Ernőné főigazgató fogadta.

A szaktárca államtitkára a kormányhivatali látogatása során megtekintette a szombathelyi Kormányablak működését is, beszélgetett a dolgozókkal, majd sajtótájékoztató keretében ismertette az átalakítás eddigi eredményeit és a várható további lépéseket.

Fotó: Horváth Csaba (Vas Népe)

Szabó Erika emlékeztetett rá: az országban huszonkilenc helyszínen működnek a kormányablakok, amelyekhez - az október 17-i feladatkör-bővítést követően - most  hatvanegy  ügykör tartozik. Elmondta, hogy a tervek szerint 2013 végére egyablakos ügyfélszolgálati helyszínként fog üzemelni a kormányablak. A cél az, hogy az állampolgárok minden hatósági ügyet itt végezhessenek el. Az önkormányzatok joggal nehezményezték, hogy a megnövekedett feladataik mellé nem rendeltek minden esetben pénzügyi kereteket is, a kormányablakok belépésével ezeket a terheket le kívánják venni az önkormányzatok válláról, hogy ezután már a helyi közügyek intézésével tudjanak foglalkozni. Az államtitkár hangsúlyozta: az állam ügyfélbarát közigazgatást kíván működtetni, szemben a korábbi hatalmi szemlélettel. Fő cél: helyreállítani a bizalmat az állam és az állampolgár között.

Szabó Erika a jövőbeli tervek között ismertette, hogy a járások felállása után országos szinten körülbelül háromszáz kormányablakot működtetnek majd. Minden járási székhelyen lesznek ilyen ügyfélszolgálatok, s olyan településeken is, ahol most okmányirodák működnek – oly módon, hogy ez utóbbiak kormányablakká alakulnak át. Ez egy óriási fejlesztés, amely végül öt-hatezer munkatárs összehangolt munkáját jelenti majd, mintegy háromszáz helyszínen az országban.

(kormany.hu)