A Kormányablakok munkatársai működésük első hónapjában összesen 22.638 ügyben nyújtottak segítséget a hozzájuk forduló állampolgároknak. A legnagyobb érdeklődés a pénzügyi támogatások igényléséhez, valamint az aktuális kormányzati intézkedésekhez kapcsolódó ügyekben mutatkozott.
2011. január 3-án nyitottak meg a fővárosi és megyei kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálati irodái, a Kormányablakok, amelyek munkanapokon 8 órától 20 óráig tartó, ügyfélbarát nyitva tartással állnak rendelkezésre. A januári statisztikai adatok az állampolgárok kiemelt érdeklődését jelzik. Az év első hónapjában összesen 21.459 ügyfél fordult a Kormányablakokhoz, a munkatársak 22.638 ügyben nyújtottak segítséget. Legtöbben, 1620-an, a nyíregyházi irodát keresték fel.
Az állampolgárok közel fele általános ügyekben kért tájékoztatást, míg a többi esetben a megkeresés valamely konkrét ügykörhöz kapcsolódott. A legtöbb ügyintézés az egyéni vállalkozói tevékenység folytatását, a terhességi gyermekágyi segélyt, a GYED-et, a családtámogatási ellátásokat és az elektronikus tulajdoni lap másolatának letöltését érinti. A legnépszerűbb ügytípus 2371 megkereséssel az ügyfélkapu létesítése volt.
Az ügyfélszolgálati munkatársak szerint az állampolgárok olyan, nem az ügyfélszolgálatok hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban is a Kormányablakokhoz fordulnak, mint a szociális segélyezés, a nagycsaládosok gázár-támogatása, a nyugdíjváltozással kapcsolatos kérdések, a személyi jövedelemről szóló adóbevallás leadása, vagy tájékozódás az adókedvezményre-jogosultságról. Az integrált kormányzati ügyfélszolgálati iroda munkatársai ezekben a kérdésekben is átfogó tájékoztatást nyújtanak.
A területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkárság folyamatosan bővíti nemcsak az ügyfélszolgálati irodákban intézhető ügyek, hanem a Kormányablakok helyszíneinek számát is. A kormány célja, hogy 2013 végére az egyablakos ügyintézés minél több ügykörben megkönnyítse minden állampolgár életét.
(kormany.hu)