Április 22-éig meghosszabbította az Emberi Erőforrások Minisztériuma annak a 4 milliárd forint összértékű pályázati programnak a jelentkezési határidejét, amely hátrányos helyzetű fiatalok felsőoktatásba való bejutását segíti elő – jelentette be Balog Zoltán miniszter kedden a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Biriben.

A tárcavezető a Dankó Pista Egységes Óvoda, Bölcsőde, Általános Iskola, Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégiumban tett látogatását követő sajtótájékoztatón elmondta: a program keretösszege lehetőséget ad a középfokú iskoláknak arra, hogy végzős diákjaiknak felkészítő tanfolyamokat szervezzenek és ezzel növeljék a leghátrányosabb helyzetű fiatalok felsőoktatásba jutásának esélyeit.

(A videó nagy felbontásban elérhető a sajtószobában.)

A 4 milliárd forintos keretösszegből 1,5 milliárd a leghátrányosabb helyzetű térségekben áll rendelkezésre – tette hozzá a miniszter. A program eredetileg március 22-én zárult le, de a középiskoláknak és a gimnáziumoknak még egy hónap áll rendelkezésükre pályázat benyújtására – ismertette Balog Zoltán. A program zárásáig nem érkezett annyi támogatási igény, mint amennyi forrás rendelkezésre áll, ezért újabb pályázatok beadására kérte a középfokú intézményeket – tette hozzá.

fotó: Árvai Károly

A projektben az iskolák tanfolyamokat és különórákat szervezhetnek, mentorprogramot indíthatnak, szakmai támogatást nyújthatnak azoknak a halmozottan hátrányos, illetve hátrányos helyzetű fiataloknak, akik jövőre egyetemre vagy főiskolára szeretnének jelentkezni. Az nem igazságos, hogy a diákok azért kapnak pluszpontokat, mert hátrányos helyzetűek, ez a program – a bevonható plusztámogatások révén – inkább a fiatalok otthonról hozott teljesítménybeli hátrányainak leküzdésére helyezi a hangsúlyt – fejtette ki Balog Zoltán.

A miniszter elismerően nyilatkozott Biriben működő oktatási intézményekben végzett szakmai munkáról. Ebben a régióban, ahol a hátrányos helyzet súlyos gondokat okoz, különösen szükség van egy olyan központra, ahol a bölcsődétől egészen a középiskoláig a gyerekek jó oktatásban részesülnek, és segítik a felzárkóztatásukat – fogalmazott.

(MTI/EMMI)