kormany.hu 2010-2014

Ez a kormany.hu archívuma. A friss tartalmak itt találhatók.

Ezen az oldalon a honlapon megtalálható dokumentumok közül listázhatja az Önt érdeklő anyagokat. Hírek, fotógalériák és videófelvételek kereséséhez kérjük használja a honlap tetején található általános keresőt.

A dokumentumok keresése történhet szokványos (kulcsszavas) kereséssel, illetve tallózással. Mindkét esetben tovább pontosíthatja a találati listát dátum, forrás vagy a dokumentum típusa szerinti szűréssel.

Adatkezelési felhívás

A jogszabálytervezetek véleményezése előtt kérjük olvassa el adatkezelési felhívásunkat!

Kérem, válassza ki a szűrési szempontokat!

Szűrés dátum szerint

(tól-ig)
X X

Szűrés forrás szerint

Szűrés a dokumentum típusa szerint

Találatok: 1

Szűrés dátum szerint

Szűrés forrás szerint

Szűrés a dokumentum típusa szerint

2011 Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Ágazati jogszabályok
Találatok: 1

2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, 2011. december 16.

A 2012. április 1-jétől hatályos szöveg a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény és egyes kapcsolódó törvények, valamint a miniszteri hatósági hatáskörök felülvizsgálatával összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXXIV. törvényben foglalt, parlamenti jelöléssel jelzett módosításokkal egységes szerkezetben.


Változások a közigazgatási hatósági eljárásban

A 2011. december 14-én kihirdetett 2011. évi CLXXIV. törvény több ponton módosítja, koncepcionális új elemekkel egészíti a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényt. A módosítások többsége 2012. április 1-jétől lép hatályba, míg az általános ügyintézési határidő jelentős (30 napról 21 napra) csökkentésére való felkészülésre 2014. január 1-jéig lesz lehetősége a hatóságoknak.

Az új szabályozás az eljárások gyorsításával az ügyfelek jogainak érvényesítését, valamint a hatóságok működésének hatékonyságát egyaránt jelentősen elősegíti. Az ügyfélbarát közigazgatás megteremtésének alapvető feltétele, hogy az eljárások a lehető legrövidebb időn belül lezáruljanak, így e határidő mind az állampolgárok, mind a vállalkozások érdekeinek érvényesítését hatékonyan szolgálja. A kihirdetett törvény új alapokra helyezi az elektronikus ügyintézést, hatékonyabbá teszi az egyenlő bánásmóddal kapcsolatos eljárásokat, előírja az ügyfélközpontúság szempontjait, egységes szempontrendszert vezet be az ágazati bírságolási gyakorlatban. A Ket. módosítással lehetővé válik az ügyfelek számára, hogy írásos tanúvallomást tegyenek, továbbá jelentősebb szerepet biztosít a civil szervezetek az érdekképviseletére a hatósági döntéshozatalban.

A Kormány vállalta, hogy a közigazgatást az ésszerűség útjára tereli, a közjó szolgálatába állítja, a bürokrácia okozta indokolatlan társadalmi terheket mérsékli, hiszen így erősíthető Magyarország gazdasági és társadalmi versenyképessége. A Kormány alapvető szándéka mind társadalmi, mind gazdasági oldalról a „Jó Állam” megteremtése. Ezzel a törvénnyel is az a cél, hogy a közigazgatás közelebb kerüljön az emberekhez, és hogy a polgárok az ügyeik intézése kapcsán ne riadjanak el a hatóságokkal való érintkezés gondolatától.