Szeptember 14-15-én öt Auchan áruház (Budaörs, Solymár, Fót, Maglód, Soroksár) kezdi meg - a görögdinnye és a paprika után - az almakampányt, amely a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Igazgatóságának támogatásával valósul meg.
A budaörsi áruházban Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, Simonka György országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke és Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke kóstoltatott Golden, Gála, Jonathan, Mutsu és Red Elstar almát.
Az akció legfontosabb célja a hazai almapiac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése, lehetőséget teremtve a nagyobb belföldi fogyasztás elérésére, valamint az orosz export növelésére. Mindezeken túl pedig a vásárlók ösztönzése, hogy a jó minőségű, friss magyar almát keressék a külföldi helyett. További szándék a magyar alma pozitív egészségügyi hatásainak hangsúlyozása, valamint arra buzdítani a családokat, hogy vegyenek nagyobb mennyiséget, és az almafogyasztás váljon a napi étkezésük részévé.
„Az Auchan zöldség-gyümölcs osztályain a szezonban szinte 100%-ban magyar almák közül válogathatnak a vásárlók, az áruházlánc számára fontos a hazai zöldség-gyümölcs népszerűsítése. Lehetőségünk nyílt a közelmúltban több romániai áruházba is magyar gyümölcsöt és zöldséget, köztük magyar almát is exportálni, így a határokon túl is terjeszteni a hazai termést” – mondta el Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs és fenntartható fejlődés igazgatója.
(Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)