Emelkedett a belföldi almafogyasztás az egy hónapja indult értékesítési akciónak köszönhetően, amely a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM), az Agrármarketing Centrum, a FruitVeB és a nagy áruházláncok összefogásával zajlott- jelentette be Budai Gyula, a szaktárca parlamenti államtitkára.

Budai Gyula az akció záró rendezvényén a CBA ürömi áruházában arról is beszámolt, hogy a legnagyobb almafeldolgozó, az Agrana Juice Magyarország Kft. a napokban 10 százalékkal felemelte az ipari alma felvásárlási árát, most 30-35 forintot ad érte kilogrammonként. Ezt követően az étkezési alma átvételi ára 100 forint fölé emelkedett, így az idei közepes termés ellenére is lesz pénzük a termelőknek arra, hogy nekivágjanak a következő évnek – mondta a parlamenti államtitkár. Azt is közölte, hogy a magyar zöldség és gyümölcs iránt jelentős az orosz piac érdeklődése is.

A magyar termelők felkészültek az exportra, és 2020-ig 100-120 ezer munkahely jöhet létre az oroszországi kivitel felfutásának köszönhetően – szögezte le Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke.

A CBA az idén eddig 190 ezer tonna zöldséget, és 960 ezer tonna gyümölcsöt értékesített. A kampányok mindig fellendítik a forgalmat, az ürömi áruházban például hétfőtől péntekig egy tonna alma fogyott – mondta Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója a tájékoztatón.

(MTI, Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)