Az államtitkár erről a Corvin Bevásárló központban, a magyar görögdinnye promóciós kampányának újabb állomásán beszélt. Budai Gyula emlékeztetett: a feltételezett dinnyekartell ügyében hétfőn egyeztetett Juhász Miklóssal, a Gazdasági Versenyhivatal elnökével.
Ez alapján leszögezte: a Gazdasági Versenyhivatalnál nem folyik eljárás az ügyben. Hozzátette: a szaktárca továbbra is közvetítő szerepet vállal a magyar dinnye promóciójában, és kiáll a magyar dinnyetermelők és szövetségük, valamint a terméktanács mellett. A Gazdasági Versenyhivatalhoz a dinnyepromóció kapcsán néhány bejelentés érkezett, ennek nyomán a versenyhivatal tájékozódik, adatokat gyűjt, valamint egyeztet a Vidékfejlesztési Minisztériummal - tette hozzá.
Budai Gyula kijelentette, hogy a szaktárca továbbra is kiáll az érintettek mellett, a dinnyepromóció "ellendrukkereinek" pedig azt javasolja, hogy ismerjék meg a tárca álláspontját, mielőtt közreadnak az ügyben valamit.
Simonka György fideszes országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke kiemelte, hogy a promóció sikerén 16 ezer ember munkája, megélhetése múlik. Hozzátette: ha a mostani akció sikeres lesz, akkor jövőre a dinnyetermesztés területén akár már 18-20 ezer ember is dolgozhat.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke aláhúzta: a dinnyepromócióra azért van szükség, mert az elmúlt években jelentős piacokat vesztettek a magyar dinnyetermelők, a görögdinnye termőterülete megfeleződött Magyarországon. Ezért rendeztek a múlt évben dinnyefórumot, ahol kiutat kerestek a helyzetből. Ennek egyik eleme a mostani promóció, amelynek célja az elveszített piacok visszaszerzése, valamint a feketekereskedelem visszaszorítása. Mártonffy Béla úgy vélte, egy jól szervezett, átgondolt program sokat segíthet, akár 20 százalékkal növelheti a magyar görögdinnye belföldi fogyasztását.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a versenyhatósági vizsgálódást nem tartja megalapozottnak. Fodor Attila személyesen vett részt a Vidékfejlesztési Minisztériumban azon megbeszélésen, ahol az hangzott el: kérik a magyar piaci szereplőket, hogy magyar dinnyét forgalmazzanak. Emellett önmérsékletet kértek a kereskedőktől: a fogyasztói árakat úgy alakítsák ki, hogy ezzel kedvezzenek a termelőknek is, mivel információjuk volt róla, hogy az országba jelentős mennyiségű import dinnye érkezett. A kommunikációs igazgató arról is beszélt, hogy a magyar dinnye jobb minőségű a külföldinél, ezért drágább. Utalt ugyanakkor arra, hogy a dinnyeszezon kezdetén magasabb árak az idő előrehaladtával mérséklődnek.
(MTI, Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)