A nemzeti parkok turisztikai kínálatának fejlesztését, a látogatók számának növekedését, valamint a belföldi- és az ökoturizmus erősítését várja Illés Zoltán a The Boston Consulting Group és a Vidékfejlesztési Minisztérium közös együttműködésétől. A környezetügyért felelős államtitkár sajtótájékoztatón elmondta: szükség van arra, hogy a nemzeti parkok kínálatát még vonzóbbá tegyék a turisták, a családok számára annak érdekében, hogy minél többen megismerhessék hazánk egyedülálló természeti kincseit.

A nemzeti parkok népszerűsítése érdekében közös projektet indított a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) és a The Boston Consulting Group (BCG). Az üzleti tanácsadó cég társadalmi szerepvállalás keretében ajánlotta fel a tárcának, hogy ellenszolgáltatás nélkül segít kidolgozni egy koncepciót, melynek köszönhetően növelhető a nemzeti parkok látogatottsága és szélesebb körben népszerűsíthető a környezettudatos gondolkodás fontossága.

Fotó: Pelsőczy Csaba

Ennek érdekében a BCG összesen tíz kezdeményezésben foglalta össze azokat a stratégiai elemeket, fejlesztéseket, melyeknek segítségével a nemzeti parkok népszerűsége, vonzereje nagymértékben megnövelhető. A javaslatok között szerepel egyebek mellett egy egységes, a nemzeti parkok kínálatát és aktuális programjait bemutató élmény-centrikus weboldal kialakítása, az igazgatóságok egyedi, kiemelt értékeinek erősítése, turisztikai szervezetekkel való szorosabb együttműködés, vagy például a nemzeti parkok saját termékeinek népszerűsítése. Az elemzés nagy hangsúlyt fektet a környezettudatos nevelésre, kiemelten foglakozik azzal, hogyan lehet a gyerekek körében népszerűsíteni a nemzeti park igazgatóságok nyújtotta lehetőségeket, a környezetvédelmet és a természet szeretetét. Illés Zoltán elmondta: a javaslatok megvalósítása 170 millió forintba kerülne.  

A The Boston Consulting Group partner és ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a nemzeti parkok 2009-ben érték el a legnagyobb látogatottságot, akkor az 1,4 millió látogatásszám tükrözte, hogy milyen mértékű volt az érdeklődés a különleges természeti értékek iránt. Azóta ezt a számot évről-évre tartják az igazgatóságok. Juhász László kiemelte: az együttműködés célja az volt, hogy a következő 3 évben, vagyis 2015-re a nemzeti parkok látogatásszáma elérje a 2 milliót.

(MTI, Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)