A Magyar Pékszövetség védjegye garanciát jelent arra, hogy a vásárlók jó minőségű, magyar terméket kapnak - jelentette ki Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter az eseményen.

A tárcavezető fontosnak nevezte, hogy vásárló azonnal lássa, hogy magyar pékségbe, vagy külföldi érdekeltségűbe érkezett.

Fazekas Sándor szerint egységes magyar termékskálára is szükség van ezekben az üzletekben. Példaként a bajor perecet említette, mert "a bajor perec minden bajor pékségben bajor perec".

Kép letöltéseFotó: Pelsőczy Csaba

Fazekas Sándor felhívta a figyelmet a hazai ízek megtartására, ami felismerhetővé teszi a magyar termékeket. Szerinte ezen a területen óriási tartalékok vannak, ezért támogatja a szaktárca a "termőföldtől az asztalig" programot, hogy a teljes termékpálya átlátható legyen.

A magyar termékkampány a csabai kolbásszal indult, de része a kenyér, a hal, a liba és a vízi szárnyasok, illetve a disznótor is.

Kép letöltéseFotó: Pelsőczy Csaba

Septe József, a Magyar Pékszövetség elnöke közölte, hogy néhány héten belül megjelenik a boltokban a Magyar pékség - Pékszövetség tagja feliratú védjegy, amely garantálja, hogy a magyar tulajdonú, magyar alkalmazottakat foglalkoztató pékségben jó minőségű, magyar alapanyagokból készült termékeket kap a vevő.

Magyarországon jelenleg mintegy 1100 magyar pékség van, közülük 400 a Magyar Pékszövetség tagja, de lehetővé teszik, hogy valamennyien pályázhassanak a szervezet új védjegyének használatára - mondta a szövetség elnöke.

Hozzátette: 400-600-ra tehető a külföldi pékségek száma, 90 százalékuk albán pékség.

Utóbbiak többsége nem a magyar előírásoknak megfelelően gyártja termékeit, a vásárlók azonban jószerével nem tudják, hogy nem magyar pékségben járnak, mert a hozzájuk kapcsolódó mintaboltban magyarul beszélnek - mondta.

Ezek a pékségek természetesen nem juthatnak hozzá a magyar pékség védjegyhez, így a fogyasztó egyértelműen tudhatja majd, hol vásárol - jegyezte meg Septe József.

Elmondta azt is, hogy a jövő héten szándéknyilatkozatot írnak alá a vertikum összes szereplőjével annak érdekében, hogy a vetőmagtól a késztermékig, vagyis a termőföldtől az asztalig nyomon követhető legyen a termék útja.

(MTI)