A Bormarketing Bizottság és az Agrármarketing Centrum (AMC) százmilliós keretet különített el hazai gasztronómiai, borászati és borturisztikai kisprojektek támogatására, május elején pedig megnyílt a nagyobb léptékű rendezvények pályázati „ablaka” is – mondta Simon Péter, az AMC igazgatója.
A korábbi évek tapasztalatai azt mutatták, hogy kevés forrás jutott a bormarketing alapból a kisebb projektek, helyi fesztiválok támogatására, ezért a kistermelők kevés eséllyel pályázhattak támogatásért.
A Bormarketing Bizottság és az AMC nettó 100 millió forintos pályázati ablakot nyitott még decemberben kifejezetten azzal a céllal, hogy a kistermelők erőfeszítéseit, fesztiválokon való részvételét támogassa. A részvétel alapfeltétele, hogy a rendezvényeken minimum 10 borászat termékei vegyenek részt.
A pályázati keret még mindig nem merült ki, noha arra számítottunk, hogy egy-két hónap alatt igénybe veszik a termelők, fesztiválszervezők – összegezte az eddigi tapasztalatokat az intézmény vezetője. Azt is elmondta, hogy mivel további forrás is rendelkezésre áll a Bormarketing Alapban, abban az esetben, ha sok támogatható projektjavaslat érkezik, keretemelésre is mód van, tehát jó projektjavaslat támogatás nélkül nem maradhat. Az eddigi nyertes projektek listája az AMC honlapján megtekinthető, a támogatási szerződések kötése és a kifizetés folyamatos.
Az AMC honlapjára májusban újabb felhívás került fel, ezúttal a nagyobb léptékű rendezvények támogatására, az igényelhető támogatás három és tízmillió forint közötti összeg lehet. A kiírók elsősorban azoknak a rendezvényeknek kívánnak kedvezni, amelyek a kiállítók számára is költséghatékonyak, és azt is szem előtt tartják, hogy a látogatók is kedvező fogyasztói árakkal találkozzanak.
(kormany.hu)