A hazai kiskereskedelmi láncok kiemelt partnerek lehetnek a kiváló minőségű magyar termékek egyre tudatosabban vásárló, hazai fogyasztókhoz való eljuttatásában. Ehhez olyan bizalmon alapuló tartós partnerségre van szükség az élelmiszerlánc különböző szereplői között, amely egyszerre szolgálja a magyar élelmiszergazdaság fejlődését, a felek és a legszélesebb hazai fogyasztói rétegek érdekeit, mondta Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budaörsön, az Auchan „Agrár kincseink” elnevezésű, kiváló magyar élelmiszereket népszerűsítő akciójának nyitórendezvényén.
A helyettes államtitkár kiemelte: a magyar élelmiszergazdaságban látszanak annak jelei, hogy a minőség irányába fordult. Ehhez a Vidékfejlesztési Minisztérium is különböző programokkal járul hozzá, mint például a kiváló magyar élelmiszer védjegy, borkiválósági program, a kiváló minőségű sertéshús program, vagy a tej, baromfi, tojás vagy bármilyen más ágazatban működő minőségtanúsító rendszerek, amelyek továbbfejlesztése, megerősítése fontos feladat lesz a következő években.
Mindennek az alapja, hogy a következő időszakban fókuszba kerül az élelmiszer-feldolgozás. A korábbinál nagyságrendekkel több forrás jut fejlesztésre, a minőség előállításának támogatására vagy az élelmiszerlánc működésének hatékonyságjavítására. Ez az irány jelenti a garanciát a kiváló magyar élelmiszerek piaci helyzetének további erősödésére, amely révén akár a hazai üzletláncok is növelni tudják más országokban a Magyarországról beszerzett áru értékesítési volumenét – hangsúlyozta Feldman Zsolt.
A megnyitón Benoit Barbault az Auchan beszerzési igazgatója bejelentette, hogy a „Tájaink Ízei” nevű hazai sajátmárkás termékeink közül 5 termék – Hartai sonkák és kolbászok – nyerte el a Vidékfejlesztési Minisztérium Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyét a napokban. „Ez különösen fontos elismerés számunkra és a több mint 200 minőségi hazai termék számára, melyeket Tájaink Ízei néven tavaly vezettünk be áruházainkban. Célunk, hogy minél több kiváló minőségű magyar terméket kínáljunk áruházainkban, és elkötelezetten népszerűsítsük a magyar gyártókat és termelőket is.
Az Agrár Kincseink akcióval a vásárlók körében a hazai gyártók termékeit kívánja népszerűsíteni az áruházlánc, több száz terméket kóstoltatnak a 19 áruházban ezen a hétvégén, és sok agrártermék akciós áron várja az érdeklődőket. Az Agrár Kincseink, hagyományteremtő szándékkal megszervezett kereskedelmi akció keretében 2014. május 16-18. között 94 magyar termelő, gyártó vállalkozás mutatkozik be több mint 200 termékükkel.
Az Agrár Kincseink akcióban részt vesznek az áruházlánc partnerei - az Agrármarketing Centrum, a Magyar Húsiparosok Szövetsége, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Juh- és Kecsketenyésztő Szövetség.
(Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)