A Hídépítők Egyesülete 2013. május 16-án rendezte meg először a hidak és hídépítők napja alkalmából tartott ünnepséget. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta, hogy a tárca nevében nyilatkozatot írt alá a budapesti hajózás fejlesztésének támogatásáról, amelyre megfelelő pályázatok esetén európai uniós források állnak majd rendelkezésre.

Az államtitkár szólt arról is, hogy a határ menti program keretében most jelenik meg a közbeszerzési kiírás a komáromi új Duna-híd tervezésére; ezt a beruházást a 2014-től induló európai uniós költségvetési időszakban Magyarország rendelkezésére álló forrásokból finanszírozzák. Hozzátette: a határ menti program keretében a szükséges megállapodásokat Szlovákiával már megkötötte Magyarország.

Ugyancsak a program keretében valósul meg az esztergomi teherkompjárat és az ahhoz kapcsoló fejlesztések - hívta fel a figyelmet Völner Pál. Megemlítette, hogy jelenleg is zajlik az M0-áson a hidak építése, de ez nemcsak közlekedési célokat szolgál: "a közlekedési cél önmagában még nem érték, de a gazdaság teljesítménye függ a jó infrastrukturális kapcsolatoktól. Számos olyan terület van, ami közlekedés nélkül nehezen tud érvényesülni".

Tarlós István a rendezvényen elmondta: a Fővárosi Közgyűlés által nemrégiben elfogadott Duna-tanulmány szerint középtávon több gyalogoshíd is épülhet Budapesten. A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a közúti hidak építését is folytatni kell.

A hidak és hídépítők napja alkalmából a Hídépítők Egyesületének központjában felállították és megáldották Nepomuki Szent János, a hidak és hajósok védőszentjének szobrát.

(MTI)