Megnyílt a közforgalom számára az M0 autóút M6–51. sz. főút közötti 11 km hosszú, 3 forgalmi és egy leálló sávos, Szeged felé tartó félpályája. Az új útszakaszt Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át 2013. június 30-án, Csepelen. Közlemény.
Az M0 útgyűrű déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok vagy balesetek miatt kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek.
Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épül, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére. Felületképzése révén a járművek okozta zajhatás is alacsonyabb.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az új szakasz megnyitásával a jobb pályán megszűnnek a torlódások, így a közlekedés biztonságosabbá és gyorsabbá válik. A kivitelező kiszélesítette a sávokat, összesen 25 km zajvédő falat telepített. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd.
Völner Pál kifejtette: „Már a befejező munkálatokat végzik az M0 déli szektor bővítésének további részén, az 51. számú főút – M5 autópálya között is. A szakasz átadása augusztus végén várható. A bővítés befejeztével szeptembertől az autóút az M7 és M5 autópályák között mindkét irányban 3 forgalmi sávossá válik, egy-egy leállósávval.”
A projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósult meg.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)