A Biatorbágy-Tata vasútvonal európai szintű korszerűsítésének tervezése ütemesen halad, a projekt a következő uniós ciklusban a legelsőként megvalósuló beruházások közé tartozik - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken Tatabányán, a vasútvonal fejlesztéséről rendezett sajtótájékoztatón.
Völner Pál hozzátette: az ország egyik fő közlekedési tengelyének számító vonalon 160-140 kilométeres sebességű forgalmat lehetővé tevő pályát alakítanak ki, a lehető legkevesebbre csökkentik a szintbeli kereszteződések számát és nemcsak a vasútvonalat korszerűsítik, hanem felújítják az állomásépületeket, parkolókat, kerékpártárolókat építenek.
Bencsik János, Tatabánya országgyűlési képviselője előadásában rámutatott, hogy a kapcsolódó fejlesztések nem mindegyike fér bele az állam által finanszírozott korszerűsítésbe, ezért kérte a államtitkárt, hogy Tata és Tatabánya pályázhasson az Intelligens Közlekedés Operatív Program forrásaira.
Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere elmondta, hogy már elkészültek az új vasútállomás engedélyes tervei. A pályaudvart teljes egészében átépítik, a meglévő felüljáró hídszerkezetét elbontják. Az újonnan épített hídon helyezik el az utasforgalmi fogadótereket. Az új, liftekkel és mozgólépcsőkkel ellátott híd a sínek fölött összekapcsolja az Újvárost és a dózsakerti városrészt.
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója ismertette, hogy az európai színvonalú vasútkorszerűsítés mindenütt növelte az utasok számát, például a RailJet 2007-es bevezetése óta megduplázódott az Ausztria felé utazók száma.
A vasúttársaság 2016-ig új belföldi távolsági kapcsolatokat létesítene Tatabányáról Szeged, Debrecen, Szolnok és Kecskemét felé, illetve keresztirányú útvonalakat tervez Bécs, valamint Debrecen, Belgrád és Kolozsvár között. A Budapesten belüli városi vasúti közlekedés fejlesztése révén pedig jobb kapcsolatot alakítanának ki Tatabánya és a Liszt Ferenc Repülőtér között.
(MTI)