Újabb útfelújítás fejeződött be az Új Széchenyi Terv forrásaiból, mintegy 1,3 milliárd forintból. A Tata-Győr összekötő út Komárom-Esztergom megyei, Nagyigmánd és a megyehatár közötti 15,3 kilométeres szakaszát 2013. július 8-án adták át.
Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok keretében országosan több mint 640 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg idén. Az összesen csaknem 87 milliárd forintnyi fejlesztési forrást az Európai Unió és a magyar kormány támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával használhatja fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.. A projektgazda az év végéig több mint 17 milliárd forintot fordíthat a közép-dunántúli régióban megvalósuló beruházásokra. Komárom-Esztergom megyében így közel 41 kilométernyi erősen leromlott állapotú mellékút rekonstrukciója válik lehetővé.
A 8136 jelű mellékút az 1-es főút mellett alternatív összeköttetést biztosít Tata és Győr között. A környező kistelepüléseken élők ezen az úton érhetik el a térségi jelentőségű városokat. A 15,3 kilométeres szakasz tehát kiemelt szerepet tölt be Komárom-Esztergom megye közúthálózatában.
A beruházásnak köszönhetően érezhetően javulnak Bana, Bábolna és Nagyigmánd mintegy 8500 lakójának közlekedési lehetőségei. A kivitelező elvégezte a burkolat és a padka felújítását, több buszmegállóhely átépítését, a csomópontok korrekcióját, gondoskodott a vízelvezető rendszer felújításáról és az átereszek tisztításáról, kiépítéséről. A szakasz tartós burkolatjelet kapott, egyes KRESZ táblákat kicseréltek, a feleslegeseket eltávolították a szakemberek. A közútkezelő és a Regionális Fejlesztési Ügynökség a sikeres projektzárások utáni években kiemelt figyelemmel kíséri az út állapotát, hogy az tartósan kiváló minőségű maradhasson.
Az ünnepélyes átadón Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: országszerte több mint 415 kilométeren zajlanak a felújítási munkálatok, az idei év második felében további 190 kilométernyi mellékút rekonstrukciója indul el. A Kormány arra törekszik, hogy a szükséges források előteremtésével középtávon elvégezze a hazai közúthálózat rendbetételét. A tervezett célértékek szerint három éven belül meg kell fordítani az utóbbi évtizedben bekövetkezett súlyos állapotromlást. A fejlesztések fedezetét főként a megtett úttal arányos útdíjrendszerből származó bevételek biztosíthatják majd.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - Magyar Közút Nonprofit Zrt.)