A motorkerékpárosokat nem védik a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások, halálozási kockázatuk részben ezért uniós adatok szerint az autósokénál átlagosan 18-szor nagyobb. A közlekedési balesetek számának csökkentése e körben is közös cselekvéssel és összehangolt kommunikációval érhető el – mondta Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár az Első a biztonság c. motoros és kerékpáros szezonnyitó sajtótájékoztatón 2014. március 26-án, Budapesten.
A motorkerékpárok száma a közlekedéspolitikai koncepciók báziséve, 2001 óta közel 63 százalékkal nőtt Magyarországon, 2012-ben meghaladta a 150 ezer darabot. Az elsődleges adatok alapján tavaly 1333 közúti közlekedési baleset történt motorosok részvételével. A motorkerékpárosok az ezredfordulóhoz képest közel harmadával több balesetet okoztak 2013-ban.
Kép letöltéseA védtelen közlekedők az uniós és hazai közlekedésbiztonsági törekvések kiemelt célcsoportjai. A fokozott figyelmet indokolja az is, hogy a motorosok és kerékpárosok esetében mindössze szerény, más járműkategóriáktól jelentősen elmaradó mértékben (6,5 százalékkal) csökkent a halálos áldozatokkal járó balesetek száma 2001-2013 között.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Baleset-megelőzési Bizottsága (ORFK-OBB) negyedik alkalommal kéri a közlekedők és a sajtó együttműködését a motoros és kerékpáros szezon kezdetén. A szakhatóságok az emberi élet védelme, a közlekedési balesetek számának csökkentése, a hatékony szemléletformálás érdekében rendszeresen képviseltetik magukat a nagy nyári motoros találkozókon is.
A résztvevőket az NKH, a Közlekedéstudományi Intézet és ORFK-OBB standjai, védőruha-, vezetéstechnikai és triál bemutatók várták az Első a biztonság c. rendezvényen. Az érdeklődők megismerkedhettek a mentőmotorosok munkájával és a Kreszfelfrissito.hu Közlekedésbiztonsági programmal is.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)