Folyamatosan nő az otthon nyomtatott vagy elektronikusan bemutatott menetjegyek aránya, amióta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium három százalékkal csökkentette az így megvásárolt jegyek árát. Mára tízből három online vásárolt menetjegyet egy egyszerű nyomtatót használva nyomtatnak ki az utasok. Az aktív felhasználók száma nő, ezzel rövidül a sorban állás ideje a pénztáraknál.
Júliustól a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján három százalékos kedvezményt ad a MÁV-START Zrt. minden olyan internetes vásárlójának, aki - akár bankkártyával vagy mobilegyenlegről fizetve - az otthoni nyomtatás vagy a digitális bemutatás lehetőségét választja. Az engedményt a teljes árú jegyeknél és az összes kedvezménytípusnál is biztosítja a vasúttársaság. Az otthoni nyomtatással belföldi, egy útra szóló menetjegyeket, pót- és helyjegyeket, élőállat- és kerékpárjegyeket lehet megvásárolni. A menetjegyek QR-kódját pedig pl. az InterCity járatokon utazva lehet az arra alkalmas telefon vagy számítógép képernyőjén a jegyvizsgálóknak bemutatni.
Az elmúlt hónapokban megkétszereződött azoknak a menetjegyeknek az aránya, amelyeket nem a jegykiadó automatáknál, hanem máshol nyomtattak ki az utasok. A július előtti 15-16 százalékos arány szeptember-októberre 29-30 százalékosra nőtt. Az intézkedés az internetes jegyértékesítési rendszer aktív felhasználóinak számát is bővítette, havonta négyezerrel többen vásároltak online az előző félév adataihoz képest. A kedvező hatásokból tehát az internetes eléréssel nem rendelkező utasok is részesülnek, hiszen csökken a sorban állás ideje a pénztáraknál.
A 2008-as indulás óta összesen mintegy 2,3 milliószor vették igénybe az utazók a MÁV-START internetes jegyvásárlási lehetőségét. A rendszerben vásárlók már több mint kétszázhatvanezer esetben éltek az otthoni nyomtatás lehetőségével. További információ a www.mav-start.hu oldalon található és a helyi tarifával hívható 06 40 49 49 49-es, MÁVDIREKT ügyfélszolgálati telefonszámon kérhető.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - MÁV-START Zrt.)