A projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. teljes egészében hazai költségvetési forrásból létesített új körforgalmú csomópontot az 5-ös számú főúton. A munkaterület átadása és a kivitelezés befejezése között kevesebb, mint két hónap telt el. A körforgalomnak köszönhetően megszűnnek a torlódások a Mercedes-Benz gyárának személyportájához vezető főútszakaszon.
A Magyar Állam több körforgalmú csomópont létesítését vagy átépítését is vállalta a Daimler AG kecskeméti beruházásának sikeres megvalósítása érdekében. A fejlesztést mintegy 320 millió forintos költségvetési támogatás tette lehetővé. A kivitelezési munkálatokat a közbeszerzési eljárásban kiválasztott DME Konzorcium (Duna Aszfalt Kft. Magyar Aszfalt Kft., EuroAszfalt Kft.) végezte el.
„Alapvető cél, hogy a közlekedési infrastruktúra és közszolgáltatások a gazdasági folyamatok hatékony kiszolgálásával segítsék elő a versenyképesség fokozását. A körforgalom megépítésén túl a Kunság és a Kőrös Volán a Mercedes gyár megváltozott munkarendjéhez igazodva bővítette járatait december közepétől Kecskemét térségében” – közölte Völner Pál az ünnepélyes átadón 2013. december 18-án. „A Kormány a munkahelyteremtő beruházásokat a telephelyek megközelíthetőségét javító fejlesztésekkel is kész ösztönözni. E megfontolásból nyilvánította nemrégiben kiemelt üggyé a Miskolc Déli Ipari Parknál tervezett körforgalom megépítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásokat is. A borsodi megyeszékhelyen a Daimler-beszállító japán Takata cég zöldmezős beruházása adhat munkát ezer főnek” – tette hozzá a fejlesztési tárca infrastruktúráért felelős államtitkára.
A beruházás kapcsán Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere elmondta, hogy „a Magyar Közút Nonprofit Zrt. rekordidő alatt megvalósuló beruházása fontos eleme Kecskemét gazdaságfejlesztési programjának, hiszen az infrastrukturális feltételek javításával a beruházók számára is vonzóbb lehet a város.”
Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, "Kecskeméten a világ egyik legmodernebb és leghatékonyabb autógyárának építésébe fogtunk bele öt évvel ezelőtt, amihez példanélküli támogatást kaptunk mind a kormánytól, mind a hivataloktól, s nem utolsósorban Kecskemét városától. Ennek a példaértékű támogatásnak köszönhetőek jelenlegi sikereink. A körforgalom megépülése hatalmas jelentőséggel bír számunkra, mert a beruházással nagymértékben javul a közlekedés a gyár irányába. Ezen felül a déli iparvidékünk is megközelíthetővé válik, amely illeszkedik hosszú távú terveinkhez. Szívből köszönjük minden érintettnek, hogy ezt lehetővé tették.”
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese, Szőke József tájékoztatása szerint a hagyományos körforgalmú csomópont külső sugara 25 méter, a belső sugara 17 méter. Az építkezés során 803 köbméternyi aszfaltot, 933 köbméternyi betont és 1184 köbméternyi homokos kavicsot építettek be a szakemberek. A kivitelezők mintegy 1038 köbméternyi régi burkolatot bontottak el és csaknem 3113 köbméternyi földet mozgattak meg. A korszerű közvilágítással ellátott csomópont környezetében a területrendezést követően füvesítettek, növényzetet telepítettek.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - Magyar Közút Nonprofit Zrt.)