Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője tették le a miskolci elkerülő alapkövét 2013. november 13-án. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból épülő 5,8 kilométeres, 2x1 sávos szakaszt 2015 késő tavaszán már használhatják majd a közlekedők.

(Az MTVA felvétele)

Völner Pál elmondta: „Az elkerülő utak tehermentesítik a belterületi szakaszokat, csökkentik a levegő szennyezettségét és a zajt, növelik a közlekedés biztonságát, élhetőbbé teszik a településeket. A jelenlegi uniós pénzügyi ciklusban országszerte több mint 30 nagyváros és kistelepülés mentesül az átmenő forgalom jelentős része alól. Mintegy 195 milliárd forintból közel 210 kilométernyi elkerülő út épült és épül meg Szegedtől Nyíregyházáig, Komáromtól Csongrádig, Szelestétől Villányig. A megvalósult, folyamatban lévő és előkészítés alatt álló fejlesztések hozzávetőleg 1,3 millió ember életkörülményeit javítják. Az Új Széchenyi Terv támogatásával a közeljövőben köttetnek meg az M60 pécsi, a mórahalmi, a székesfehérvári és a tiszabezdédi elkerülők kivitelezési szerződései.”

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásainak köszönhetően a falvakban újra balesetmentesen lehet átkelni az út túlsó oldalára, a nagyobb települések belvárosai pedig ismét élettel telhetnek meg. Az elkerülő utak építése ösztönzi a befektetőket, munkahelyeket teremt a helyiek számára.

Fotó: NIF Zrt.A miskolci elkerülő észak-északkelet irányban kerüli meg a megyeszékhelyet az M30 autópálya megépült csomópontja és a Miskolc Zsigmond utca csomópontja között haladva. Az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd épül. Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékű védelmet biztosít Arnót és Felsőzsolca részére is. A Kis-Sajó keleti oldalán, Arnót körül gátrendszer létesül. A Csorba tó északi sarkától egészen a Sajóig egy 4500 m hosszú, 120-160 m széles árvízlevezető, mély árok (vápa) épül, amely elősegíti a kialakuló árvizek levezetését a folyóba. Külön töltés védi a legmélyebb területet, az M30 alatti körforgalmat is, ezzel a 26. sz. főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.

Kép letöltéseTelepüléseket elkerülő fő- és mellékúti fejlesztések a Közlekedés Operatív Program forrásaibólLoppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: “A Sajó híd bal parti területén már elkészült a próbacölöpözés. Jelenleg folyik a felsőzsolcai bekötő út hídjának próbacölöpözése és az arnóti körgát humuszleszedése. A beruházás eredményeképpen a térség komplex árvízvédelme megoldottá válik, Miskolc belvárosa felszabadul a 26. sz. főútról érkező jelentős forgalom alól. A kivitelezést a KCC 2013 Konzorcium végzi 13,9 milliárd forint értékben.”

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)