Megérkezett Heves megyébe a Magyar Közút Nonprofit Zrt. idei útfelújítási programja, az ünnepélyes nyitóeseményt 2013. április 30-án, Verpeléten tartották. Az Új Széchenyi Terv keretében 2013-ban megújul három, erősen leromlott állapotú mellékút. A közlekedésfejlesztési források hazai felhasználásában a jövőre kezdődő uniós pénzügyi ciklusban is kiemelt feladat marad a térségi közúti elérhetőség javítása.
A projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. összesen 10,4 kilométernyi alsóbbrendű utat újít fel Heves megyében mintegy 1,35 milliárd forint uniós és állami támogatással. Az egyes útszakaszok teljes körű rekonstrukciója kiterjed a burkolat megerősítésére és szélesítésére, a kopóréteg cseréjére, belterületi szakaszokon a vízelvezető árkok és buszöblök felújítására, külterületi szakaszokon az árok-padka rendezésére, tartós útburkolatjelek festésére és az átereszek rendbehozatalára is.
A program keretein belül az idei év végéig megújul a Verpelét-Sirok összekötő út 2,6, valamint a Gyöngyös-Verpelét-Eger összekötő út két szakasza 7,8 kilométeres hosszon. A közútkezelő tavaly azonos forrásból a Verseg-Hatvan összekötő út 10,9 kilométeres szakaszát korszerűsítette a megyében.
Idén országszerte közel 600 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjainak forrásaiból. A közútkezelő a tavalyi érték háromszorosából, mintegy 87 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket (ld. a csatolt térképet). Az első félévben megkezdődő munkákat döntő részben még az év vége előtt befejezik. A sikeres projektzárások után a közútkezelő és a Regionális Fejlesztési Ügynökségek kiemelt figyelemmel kísérik a felújított szakaszok állapotát, hogy a mellékutak tartósan kiváló minőségű maradhassanak.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatási döntései nyomán 2010 és 2013 között több mint 114 milliárd forintot fordíthatnak a nyertes pályázók az alsóbbrendű úthálózat megerősítésére és felújítására. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése terén minden régióban sikerült elérni a közel 100 százalékos forráslekötést már a jelenlegi programozási időszakban is.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - Magyar Közút Nonprofit Zrt.)