A Malév Zrt. üzemelésének leállása utáni időszakban a kormányzat a munkavállalók helyzetének rendezésére törekszik. A légitársaság felszámolását jogszabály alapján kijelölt felszámoló irányítja, kiemelt feladataként kezelve az alkalmazottak járandóságainak kifizetését.

A dolgozók a bérüket és az állásidőre járó juttatásaikat 2012. január és február hónapokra a Malév Zrt. forrásából rendben megkapták. A 2012. márciusi béreket a Bérgarancia Alapból terhére április végén fizették ki. Az áprilisi követeléseket ugyanebből a forrásból 2012. május 22-én, azaz a mai napon teljesítik.

A munkaügyi központ fokozott figyelemmel kíséri a Malév megszűnése miatt elbocsátott munkavállalók ügyeit. Kihelyezett szolgáltatásokkal, információs napokkal, állásbörzékkel segíti a légitársaság korábbi dolgozóinak mielőbbi elhelyezkedését.

A mai napon a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium épülete előtt tartott demonstráció után a Malév munkavállalói és érdekképviseleteik által készített levelet a tárca képviselője átvette. A minisztérium válaszolni fog a megkeresésre, erről tájékoztatja a közvéleményt.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)