Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át a felújított Kis-Rába hidat 2011. november 9-én, Kapuváron. A teljes egészében hazai költségvetési forrásból finanszírozott beruházásra a híd erősen leromlott műszaki állapota miatt volt szükség. A fejlesztéssel nőtt az átkelő teherbírása, szélesedett a forgalmi sávja, mindkét oldalán gyalogjárda épült.

Az államtitkár köszöntőbeszédében arra hívta fel a figyelmet, hogy a Kormány a közlekedésfejlesztési források felhasználásánál kiemelten kezeli a hídfejlesztéseket. Az Új Széchenyi Terv országos jelentőségű beruházásokat összegző Nemzeti Programjai keretében hidak épülnek az Ipolyon. A magyar és szlovák határmenti térségeket összekötő első újjáépített átkelőt októberben adták át. Szintén az Új Széchenyi Terv vállalásainak részeként létesül új híd a Dunán Komáromban.

Hámori György, Kapuvár polgármestere, Völner Pál államtitkár, Vermessy Sándor ágazatvezető, a kivitelező Strabag MML képviseletében (fotó: Szigeti Tamás)

Völner Pál megemlítette, hogy a Kormány által a nyáron elfogadott hosszú távú gyorsforgalmi és főútfejlesztési program a 2016-ig tartó első ciklusra ütemezi a 14. számú főút Győrt északkeletről elkerülő szakaszának megvalósítását. A beruházás részeként egy új Mosoni-Duna híd is épül.

fotó: Szigeti Tamás

Győr-Moson-Sopron megye nagyobb része kiváló közlekedési adottságokkal rendelkezik, jól megközelíthető, többféle közlekedési módot tekintve is szervesen kapcsolódik az európai hálózatokhoz. A legsürgetőbb közútfejlesztési feladat a 85-ös és 86-os főút menti települések mentesítése az átmenő teherforgalomtól. E téren már rövidtávon jelentős előrelépés várható, számos elkerülő szakasz átadása tervezett a következő években.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)