A felújított kápolnásnyéki vasútállomáson mutatta meg ma először a nyilvánosságnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a MÁV-START és a Stadler a nemrég Magyarországra megérkezett két FLIRT egyikét. Az első új motorvonat a szigorú műszaki és hatósági ellenőrzéseket és engedélyezést követően, várhatóan idén ősszel állhat forgalomba. A 2015 őszéig megérkező negyvenkét új FLIRT a Budapest elővárosi vasútvonalakon közlekedik majd. Az új motorvonatok a kor követelményeinek megfelelő utazási körülményeket kínálnak, üzemeltetésük éves szinten milliárdos nagyságrendű megtakarítást jelent a vasúttársaság számára.
Megérkezett Svájcból Magyarországra a negyvenkét új FLIRT-motorvonat első két járműve, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság felügyelete alatt megkezdődhettek a hazai álló- és futópróbák. A MÁV-START a használatbavételi engedély kiállítása után indíthatja el menetrendben meghirdetett vonatként a hatvanegyedik és hatvankettedik FLIRT-öt. A kék-fehér-sárga-szürke színű motorvonatokkal először a székesfehérvári vasútvonalon utazók találkozhatnak majd. A járműveket pontosan egy évvel a szerződések aláírását követően, 2014. március 19-én, Kápolnásnyéken tekinthették meg először az érdeklődő vasútbarátok és a média képviselői.
Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter elmondta: „Az Orbán-kabinet 2010-ben egyértelművé tette, hogy az Európai Unióban és a világon érvényesülő iránnyal összhangban elkötelezett a közösségi közlekedés, a vasút fejlesztése mellett. Négy év alatt összesen 760 milliárd forint értékű korszerűsítést, bővítést végeztek és végeznek el a kivitelezők a MÁV Zrt. hálózatán. A kényelmes motorvonatok közlekedtetésével minden feltétel adott ahhoz, hogy az elővárosi forgalomban is még többen válasszák a vasút szolgáltatásait, egy jól működő és versenyképes vasút jöjjön létre Magyarországon.”
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: „A felújított kápolnásnyéki állomás és az új motorvonat nagyszerű példája annak a felelősségteljes, jövőbe mutató gondolkodásmódnak, ami az elmúlt években a vasúttal kapcsolatos hozzáállást jellemzi Magyarországon.
Az utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil működtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megújuló pályahálózat, korszerű jegyértékesítés, jó parkolási lehetőség, kulturált várakozás, kínálati, ütemes menetrend, igényes vonatok, minőségi kiszolgálás. A MÁV-nál erre törekszünk országszerte, és egyre több vonalon tudunk ilyen szolgáltatást nyújtani.”
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója beszédében kiemelte: „Az új járművek a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, a Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom vasútvonalon közlekednek majd. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd FLIRT-ökből kiállítani. Így évente harmincnégy millió utazást, az éves utazások negyedét tudjuk korszerű motorvonatokkal kiszolgálni. A már meglévő FLIRT-ök bizonyítottak, népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott hat-tizenkét százalékkal nőtt az utasszám.”
Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport hazai országigazgatója kifejtette: ”A tavaly aláírt szerződésnek köszönhetően 2015 őszétől 112 FLIRT-vonat közlekedik Magyarország vasútvonalain. A beszerzés nemcsak a MÁV és a GYSEV, hanem a Stadler számára is jelentős mérföldkő, ilyen nagy és egységes FLIRT-flotta ugyanis sehol máshol nem üzemel a világon. Büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is jelentős mértékben hozzájárulhatunk a hazai vasút fejlesztéséhez. A FLIRT-motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport csaknem 950 motorvonat gyártására kapott megbízást 15 országból.”
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - MÁV-START Zrt.)