Az OTSZ által gerjesztett politikai és sajtókampány a Takarékbank állami tulajdonrészének értékesítésére kiírt pályázat és az abban részt vevő takarékszövetkezeti többséggel bíró pályázó lejáratására irányul még az előtt, hogy a pályázó kiléte ismertté vált volna. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium visszautasítja az OTSZ újabb támadását, amellyel a Szövetség saját tagságának érdekeivel is szembe megy, és amely alkalmas a szövetkezeti hitelintézeti integráció résztvevőivel szembeni károkozásra, a betétesi és befektetői bizalom szisztematikus megrendítésére.
Az OTSZ vezetőinek sajtónyilatkozatai - saját maguk által is bevallottan - pusztán vélelmekre, senki által meg nem erősített feltételezésekre épülnek. Mindez azonban nem gátolja meg az OTSZ vezetését abban, hogy már most élesen támadja, és a széles nyilvánosság előtt becsmérelje a „vélhető ajánlattevőt", a pályázó szervezetben többséggel bíró takarékszövetkezeteket, és kétségbe vonja a pályázat tisztaságát. A szövetkezeti hitelintézeti integráció megújításának célja a hazai gazdaság teljesítményének élénkítése és megerősítése, többek között a vidéki Magyarország, a takarékszövetkezetek helyzetbe hozásával. Az ország, az egész szektor és a hitelintézeti ügyfelek közös érdeke, hogy a nyugat-európai példákat követve Magyarországon is létrejöjjön egy stabil, tőkeerős, versenyképes pénzügyi csoport, amely a magyar gazdaság, azon belül elsősorban a vidéki és kis- és középvállalatok, a mezőgazdaság finanszírozásával meghatározó szerepet tud betölteni az ország életében.
A takarékszövetkezeti együttműködés megújulásával kapcsolatos politikai hangulatkeltés egy olyan átláthatatlan rendszer konzerválására törekszik, amelyben a takarékszövetkezetek száma az elmúlt 20 évben közel felére csökkent, a tagok száma több mint egymillióról közel százezerre esett vissza, és amelyben a takarékszövetkezeti integráció piaci részesedése 4%-ra zsugorodott. Olyan rendszer konzerválására, amelyben egyes, felelőtlen takarékszövetkezetek sokmilliárdos károkat okoztak a betéteseknek és az adófizető polgároknak.
Az OTSZ által gerjesztett politikai hangulatkeltés mostanra olyan szintre jutott, ami már alkalmas a szövetkezeti hitelintézeti integráció résztvevőivel szembeni károkozásra, a betétesi és befektetői bizalom szisztematikus aláásására is. Az OTSZ tagságának, a szövetkezeti hitelintézetek tulajdonosainak és ügyfeleinek semmiképp nem lehet érdeke a betétesi bizalom megrendítése, mint ahogy nem lehet érdeke egy átláthatatlan rendszer konzerválása, a szektor egészének megújulását szolgáló átalakulás minden eszközzel történő megakadályozása sem.
A részvénycsomag értékesítéséről szóló kormányhatározat szerint a pályázati kiírás során előnyben kell részesíteni a szövetkezeti hitelintézeteket. Az OTSZ állításával szemben az érvényes ajánlatot tevő pályázó kilétéről eddig nyilvánosságra hozott tények azt mutatják, hogy a kormányhatározat ezen célkitűzése teljesülhet, hiszen a pályázó szervezetben takarékszövetkezetek bírnak többséggel. A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően és a pályázat tisztaságának megőrzése érdekében az érvényes ajánlatot tevő pályázó kilétéről a nyilvánosság a későbbiekben kap tájékoztatást.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)