2014. március 5-én 48. alkalommal nyitotta meg kapuit a berlini Internationale Tourismus Börse (ITB). A világ legkomolyabb turisztikai szakvására nem csupán egy kiállítás, ahol látványos keretek között mutatkoznak be az országok, hanem kiemelkedően fontos szakmai programokon cserélnek tapasztalatokat az országok turisztikai vezetői, képviselői.

A nyitóesten a magyar standon dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára és dr. Czukor József nagykövet köszöntötte a szakmai partnereket. A turisztikai seregszemlén a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) és 27 társkiállító képviseli a hazai turisztikai kínálatot a 300 m2-es magyar nemzeti standon.

A turisztikai seregszemlén az idén 160 000 négyzetméteren 180 ország közel 11 ezer kiállítója ismerteti turisztikai ajánlatait a 110 ezernél is több nemzetközi szakmai látogató előtt. A magyar turisztikai kínálatot bemutató nemzeti stand az idén új arculattal jelent meg és számos attrakcióval irányítja a figyelmet Magyarországra. A vásár hivatalos megnyitóját követően, elsőként hazánk tarthatta meg sajtótájékoztatóját 80 külföldi újságíró előtt, melynek középpontjában idén a Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) népszerűsítése állt.

Az MT Zrt. a vásárra új mobilalkalmazással is készült: a Budapest Pocket Guide elnevezésű applikációval az érdeklődőket budapesti sétára invitálják, amihez a kihelyezett táblagépek nyújtanak segítséget. Az alkalmazást a látogató ingyen letöltheti okostelefonjára is a feltüntetett QR kód leolvasásával.

Az esemény alkalmából ún. „Duna-útlevelet" (Danube-passport) is összeállítottak a résztvevőknek, amelyben minden ország röviden ismerteti Duna-parti látnivalóit és a környéken szervezett fontosabb programokat. Magyarország prezentációjában Győr, Esztergom, a Dunakanyar, Visegrád, Budapest, Szekszárd és Gemenc szerepel majd. A „túrák" alatt pecséteket gyűjthetnek az érdeklődők, és a sikeres pecsételők között egy budapesti wellness hétvégét sorsolnak ki. A vásár a hétvégén már a nagyközönség előtt is megnyílik, őket az MT Zrt. – a BTF szervezőivel közösen – komolyzenei koncerttel, valamint néptáncbemutatókkal szórakoztatja majd. A magyar stand vonzó turisztikai ajánlatai és attrakciói nyomán várhatóan sokan kapnak kedvet egy magyarországi utazáshoz.

Magyarország legfontosabb küldőpiacainak rangsorában Németország megőrizte első helyét. A KSH 2013. évi előzetes adatai szerint a tavalyi több mint fél millió (554 ezer) német vendég több mint kétmillió (2.045 ezer) vendégéjszakát töltött el hazánk kereskedelmi szálláshelyein.

(Nemzetgazdasági Minisztérium)