Március 28-án Kijevben tartotta második ülését a Magyar-Ukrán Turisztikai Munkacsoport. A közös munka célja a két ország közötti tapasztalatcsere, valamint az egymás közötti turisztikai forgalom élénkítése.

A felek még 2007-ben, a Budapesten rendezett Magyar-Ukrán Gazdasági Együttműködési Vegyes Bizottság keretében alakították meg a közös munkacsoportot. Az ukrán fél szervezte a találkozót, a legnagyobb ukrajnai turisztikai vásár, az UITT (Ukraine International Travel&Tourism exhibition) idejére Kijevben.Az időzítés alkalmat adott arra, hogy a turizmus állami irányításának vezetői mellett a vállalkozói szféra képviselői is találkozhassanak egymással, megalapozva a kölcsönös együttműködést.

A magyar delegációt dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikáért felelős helyettes államtitkára vezette. A helyettes államtitkár elmondta, hogy Ukrajna egyre fontosabb szerepet játszik a magyar beutazó forgalomban, jelenleg a 15. legnagyobb küldőpiacunk. 2012-ben a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 136 ezer ukrán vendég 234 ezer éjszakát töltött el, ami 16%-os, illetve 19%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Meggyőződését fejezte ki, hogy a forgalom – különösen az egészségturizmus területén meglévő adottságaink még jobb megismertetése révén – a jövőben tovább növelhető. Az ülésen dr. Horváth Viktória tájékoztatást adott a turisztikai stratégiaalkotással kapcsolatos hazai tapasztalatokról. Az ukrán partner kezdeményezésére a helyettes államtitkár beszámolt a turizmus nemzetgazdasági hatásait komplexen mérő ún. turizmus szatellit számlák összeállításának magyar tapasztalatairól és kihívásairól. Az ülésen felvetődött egy ún. twinning program megvalósítása e témában.

Dr. Feketéné dr. Fényi Ágnes, a Nemzetgazdasági Minisztérium osztályvezetője az orvosi turisztikai együttműködésekben rejlő lehetőségekre hívta fel a figyelmet. Elmondta, hogy a tapasztalatok szerint az ukránok részéről is nő a kereslet a külföldi orvosi kezelésekre, ami jó lehetőség a magyar szolgáltatóknak. Fontos, hogy az ajánlatokat megfelelő csatornákon, a lehető leghatékonyabban ismertessük meg a potenciális érdeklődőkkel.

(Nemzetgazdasági Minisztérium)