A keleti nyitás stratégiájának újabb sikerpontja a Budapest–Moszkva járat indítása – mondta budapesti sajtótájékoztatóján Szijjártó Péter. A külügyi és külgazdasági államtitkár hozzátette: a Wizz Air járatától azt várják, hogy hozzájáruljon a két ország közti gazdasági kapcsolatok fellendüléséhez, a turizmus bővüléséhez, illetve kedvezőbb árat és eljutási lehetőséget teremtsen a két főváros között.

A Wizz Air szeptember 23-án indítja a Budapest–Moszkva Vnukovo útvonalon új repülőjáratát, kezdetben heti öt napon – hétfőn, szerdán, csütörtökön, pénteken és vasárnap – szállítja majd az utasokat, később bővülhet a járatok száma – jelentette be Váradi József a közös sajtótájékoztatón. A légitársaság vezérigazgatója közölte: a Budapest–Moszkva járatra megkezdték a jegyek értékesítését honlapjukon, a viteldíj 10 990 forintnál kezdődik egy útra, adókkal együtt.

Szijjártó Péter elmondta: a keleti nyitás politikája és a Wizz Air keleti terjeszkedése összhangban van, és egymást segíti. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy tavaly a negyedik legtöbb Magyarországra látogató külföldi orosz volt, Magyarországon orosz turisták 600 492 vendégéjszakát töltöttek el a múlt évben, ami 30 százalékos növekedés az előző évhez képest, a kereskedelemben pedig 3. legnagyobb partner volt Oroszország.

Szijjártó Péter kiemelte, hogy a turizmus növelése érdekében a magyar–orosz légiközlekedési megállapodás módosítása is szerepelni fog a szeptember 17-én Budapesten tartandó magyar–orosz gazdasági vegyes bizottsági ülésen. A repülhető célpontok számát növelnék, az orosz légitársaságok is egyre inkább közlekedni szeretnének Magyarországra – tette hozzá.



Fotó: MTI/Soós Lajos

Az államtitkár elmondta, hogy a magyar légiközlekedési hatóság a Budapest–Szentpétervár közötti vonalra is biztosította a Wizz Air számára a repülési jogosultságot, és a magyar fél minden kétoldalú megbeszélésen felveti az orosz hozzájárulás kérdését.

Váradi József a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a Wizz Air 36 országban 96 célpontot érintve 280 útvonalon repül, és az európai diszkont légitársaságok között a legtöbb országot érinti. Szerinte a Malév megszűnése után is bővült a magyar beutazó turizmus. Kérdésre válaszolva Váradi József elmondta, hogy szerinte a Malév megszűnését követően a moszkvai repülőjáratra a jegy túlárazott volt, piacra lépésükkel a jegyárak csökkennek, továbbá szándékuk, hogy a 2012. előtti kapacitásra állítsák vissza a Budapest–Moszkva járatot.

(MTI, kormany.hu)