Közbeszerzési pályázatot írt ki a Külügyminisztérium a 2014-es európai parlamenti (EP-) választás tájékoztató kampányára. A hirdetésekre uniós forrásból csaknem 126 ezer eurót (37,8 millió forintot) fordít a tárca.

Az eljárás az úgynevezett igazgatási partnerség, azaz a Külügyminisztérium,  Európai Bizottság magyarországi képviselete és az Európai Parlament tájékoztatási irodája együttműködésének keretében megvalósul meg. Az uniós forrásból finanszírozott pályázat médiafelület-vásárlásra irányul, amelynek eredményeként az EP által biztosított, szavazásra buzdító hirdetések jelennek meg a magyar médiában.
 
A hirdetések várhatóan 2014. május 12. és 24. között lesznek láthatók. A kampány a nyomtatott és az online sajtóra összpontosít: a megyei napilapokban, a női vagy családi hetilapokban, országos ingyenes terjesztésű napilapban, valamint online jelennek meg az EP hirdetései. A pályázatra november 18-ig lehet jelentkezni.
   
A 2014-es EP-választásokat májusban rendezik meg, a magyar választópolgárok ekkor döntenek az országnak jutó 21 képviselői mandátum sorsáról.

(MTI/Külügyminisztérium)