Az én Európám címmel tájékoztató kampány indul az európai uniós tagság előnyeiről. A kampány bemutatóján Győri Enikő, a Külügyminisztérium uniós ügyekért felelős államtitkára azt mondta, igyekeznek felhívni a figyelmet azokra az EU-nak köszönhető eredményekre, amelyeket ma már természetesnek vesznek az emberek.

A Külügyminisztérium, az Európai Bizottság magyarországi képviselete és az Európai Parlament (EP) budapesti tájékoztatási irodája által szervezett kampány elemeit csütörtökön mutatták be Budapesten. Az eseményen Győri Enikő kiemelte, Magyarország lassan kilenc éve tagja az uniónak, és egyre többen vannak, akik ennek a tagságnak sok előnyét adottságként kezelik.

Fotó: Móricz István

A legtöbben a békét is természetesnek veszik, pedig ez nem volt mindig így az Európában - fogalmazott. Kifejtette, bár most válság van, a szociális biztonságot és a jóléti vívmányokat is természetesnek tekintik Európában.

Persze az EU sem tökéletes, és mindig lehet jobbá tenni - mutatott rá. Úgy vélte, nem baj, ha megkérdőjeleznek bizonyos dolgokat az unióban, mert elképzelhető, hogy lehetséges a jelenleginél is több eredményt elérni.

Hangsúlyozta, az uniós tagság előnyét mutatja, hogy Magyarország az egyik legnagyobb haszonélvezője az uniós büdzsének, és a magyarországi fejlesztések 97 százaléka uniós támogatással valósult meg az elmúlt években. Remélhetőleg a kampány révén elérik, hogy az emberek értékeljék az uniós tagság eddig természetesnek vett előnyeit, és felismerik, hogy lehetnek egyszerre magyarok és európaiak - mondta.

Perger István, a bizottság magyarországi képviseletének kommunikációs vezetője arról beszélt, hogy a kampány célja, hogy érvekkel lássák el azokat, akik kedvezően viszonyulnak az EU-hoz, és tájékoztassák azokat, akik elbizonytalanodtak a tagságot illetően. Az idei év a polgárok európai éve, és nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy közelebb hozzák az uniót az emberekhez, és ehhez a törekvéshez jól illeszkedik ez a kampány - mutatott rá.

Lővei Andrea, az EP tájékoztatási Irodájának vezetője kiemelte, a kampányban a gazdasági eredmények ismertetésén túl az uniós polgárságnak a mindennapokat jelentősen megkönnyítő előnyeit is bemutatják. Jövőre lesz Magyarország uniós csatlakozásának tizedeik évfordulója, és ez jó alkalmat nyújt arra, hogy áttekintsék, milyen eredményeket hoztak az elmúlt évek, és mit szeretnének elérni a jövőben - közölte.

A bemutató alkalmával kiadott közleményben azt írták, a kampányban két televíziós reklám 50 másodpercben jelenít meg Magyarországhoz, illetve az EU-hoz köthető elemeket, az ország természeti értékeinek védelmét és a vállalkozások támogatását helyezve a középpontba.

A kampány egyik fő eleme a www.azeneuropam.hu honlapon található úgynevezett EU-kalkulátor, amelynek segítségével a felhasználó néhány adat megadása után személyre szabott adatsort, szemléltető ábrát kap arról, hogy az ő életében miként van jelen az Európai Unió.

A fiatalok közvetlen megszólítására középiskolai és egyetemi rendezvényeket szerveznek, amelyeken a diákok az EU és a kormányzat képviselőivel, valamint szakértőkkel beszélgethetnek az unióval kapcsolatos tapasztalatokról, lehetőségekről, az európai és nemzeti identitás kapcsolatáról. A budapesti, győri, miskolci, szegedi és szombathelyi egyetemi beszélgetéseken mások mellett vendég lesz Martonyi János külügyminiszter, Szűcs Tamás, a bizottság magyarországi képviseletének vezetője és Győri Enikő is.

A középiskolai rendezvények Budapesten, Egerben, Kecskeméten, Székesfehérváron és Pécsen lesznek. Ezeken fiatal EU-szakértők, jogászok, elemzők, tanácsadók tartanak előadásokat az Európai Unióról és az uniós tagság jelentőségéről.

(MTI)