Szabó Erika, a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár a szekszárdi iroda, egyben a kormányablakok országos ünnepélyes megnyitóján bejelentette, hogy megnyíltak a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok.

Az államtitkár elmondta, hogy a kormányablakokkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek, ezek lesznek az egyablakos ügyintézés "csírái", ahol 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni. Az államtitkár a területi közigazgatás mérföldkövének nevezte az ügyfélszolgálati irodák létrehozását, amelyek célja az ügyfélbarát közigazgatás kialakítása.

A kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél - többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél - továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.

Az államtitkár elmondta, hogy a hétköznap reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablakok munkatársai teljes körű tájékoztatást adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is. A 29 ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak kétműszakos munkarendben.

Az új ügyfélszolgálati irodák 2013-ig fokozatosan átveszik az okmányirodák feladatait, és ugyancsak 2013. január elsejével szeretnék újra létrehozni a hagyományos járási rendszert, és a leendő járási székhelyeken is kormányablakokat nyitnak.

A hivatalok ügyfélszolgálati irodái 29 helyszínen kezdték meg működésüket; a megyeszékhelyeken egy-egy, a fővárosban négy kormányablak nyílt, és további hét megyei jogú városban (Érd, Cegléd, Vác, Hódmezővásárhely, Sopron, Nagykanizsa és Dunaújváros) fordulhatnak az irodákhoz az állampolgárok.

A 2011. január 3-án megnyíló Kormányablakok helyszínei:
1. Budapest, 1081 Budapest, Fiumei út 19/a
2. Budapest, 1112 Budapest, Bartók Béla út 120-122.
3. Budapest, 1133 Budapest, Visegrádi utca 110-112.
4. Budapest, 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c
5. Baranya megye, Pécs, 7623 Pécs, Nagy Lajos király útja 3.
6. Bács-Kiskun megye, 6000 Kecskemét, Izsáki út 8.
7. Békés megye, 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.
8. Borsod-Abaúj-Zemplén megye, 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1.
9. Csongrád megye, 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1.
10. Csongrád megye, 6741 Szeged, Rákóczi tér 1.
11. Fejér megye, 2400 Dunaújváros, Vasmű út 39.
12. Fejér megye, 8000 Székesfehérvár, Piac tér 10.
13. Győr-Moson-Sopron megye, 9021 Győr, Árpád u 32.
14. Győr-Moson-Sopron megye, 9400 Sopron, Új utca 26.
15. Hajdú-Bihar megye, 4026 Debrecen, Darabos u. 9-11. B épület
16. Heves megye 3300 Eger, Klapka Gy. u. 9.
17. Jász-Nagykun-Szolnok megye, 5000 Szolnok, Kossuth tér 5/a
18. Komárom-Esztergom megye, 2800 Tatabánya, Népház u. 12.
19. Nógrád megye, 3100 Salgótarján, Zemlinszky Rezső út 9.
20. Pest megye, 2700 Cegléd, Kossuth tér 7.
21. Pest megye, 2030 Érd, Budai út 7.
22. Pest megye, 2600 Vác, Dr. Csányi László krt.16.
23. Somogy megye, 7400 Kaposvár, Csokonai u. 3.
24. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 3.
25. Tolna megye, 7100 Szekszárd, Garay tér 4-6.
26. Vas megye, 9700 Szombathely, Hunyadi u. 45.
27. Veszprém megye, 8200 Veszprém, Óvári Ferenc út 7.
28. Zala megye, 8800 Nagykanizsa, Fő u. 24.
29. Zala megye, 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 9-11.

Bővebb információk a kormanyablak.gov.hu címen érhetők el.