A Megyei Államigazgatási Kollégium szerdai, miskolci ülését követően Szabó Erika területi közigazgatásért felelős államtitkár és Demeter Ervin kormánymegbízott tájékoztatott a járási rendszer kialakításáról.
Szabó Erika emlékeztetett, már a megyei kormányhivatalok kialakítása is azt a célt szolgálta, hogy átlátható módon működjön a területi államigazgatás. 2013. január elsejével indulnak a járások, az újabb igazgatási egységek kialakításával az állam közelebb fog kerülni a polgáraihoz - húzta alá az államtitkár.
Elmondta azt is, a végső cél a jó állam koncepció részeként 300 kormányablak kialakítása. Az állampolgárnak nem kell tudnia majd, hogy ügyét melyik hivatal melyik ügyfélszolgálatán tudja elintézni, elég lesz tudnia, hogy hol van a legközelebbi kormányablak - fogalmazott a KIM államtitkára. Minden járás székhelyén, illetve minden olyan településen lesz kormányablak, ahol most okmányiroda üzemel, így egy járáson belül nem csak egy helyen lesz elérhető az egyablakos ügyintézés – húzta alá.
Az államtitkár a járások kialakításának folyamatáról elmondta, tavaly szeptemberben egy kormányhatározat rögzítette a menetrendet és az alapelveket. 2012-ben a KIM tervezetet hozott nyilvánosságra a járásokról, azóta folyamatos az egyeztetés - ismertette Szabó Erika.
A koncepció szerint az eddig jegyzői hatáskörben lévő olyan államigazgatási ügyek kerülnének át a járásokhoz, amelyek nem kötődnek szorosan a településhez, ilyen például a személy- és lakcímadat-nyilvántartás. Továbbra is a helyi önkormányzatoknál maradnak a birtokvédelmi, hagyatéki vagy a szociális ellátásokhoz, helyi adókhoz kapcsolódó ügyek - sorolta.
A megyei kormánymegbízott ismertette, hogy a megyei kormányhivatal feladata működtetni a kollégiumot, ezen a fórumon egyeztethet az összes közigazgatási szerv vezetője. Szerdai ülésükön a járások kialakítása volt napirenden. Demeter Ervin elmondta, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében tizenhat járást fognak kialakítani, aláhúzta, hogy minden, a témában érkezett felvetést befogadtak és orvosoltak a megyében.
(kormany.hu)