A Széll Kálmán tér építészeti tervpályázataiból nyílt kiállítás kedden a budapesti Design Terminálban, ahol a következő időszakban párbeszédet, vitaesteket is szerveznek a közterületek megújításáról.

A Találkozzunk az óra alatt! elnevezésű rendezvénysorozat megnyitóján Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes arról beszélt: a térnek továbbra is meg kell őriznie karakterisztikáját, de meg kell szabadulnia mindentől, ami nem odavaló, áttekinthetetlenné teszi azt.

Szavai szerint Közép-Buda legforgalmasabb közlekedési csomópontjának vonzó városi köztérré kell válnia. Ismertette, a részletes tervezésnél a közösségi közlekedési, gyalogos és kerékpáros szempontokat is figyelembe veszik, új mozgólépcsőkkel és lifttel akadálymentes kapcsolat jön létre a Várfok utca felé, csökken a buszok által elfoglalt terület, egységes építészeti arculatot alakítanak ki és felkészülnek a meghosszabbítandó fogaskerekű vasút fogadására.

Szeneczey Balázs közölte, hogy a rekonstrukcióra 4,2 milliárd forint áll rendelkezésre, amelyben központi költségvetési és a budai fonódó villamosprojekthez kötődő forrás is van. A főpolgármester-helyettes az ütemezésről szólva elmondta, hogy a nyertes Építész Stúdió Kft. és a Lépték-Terv Kft., valamint a Főmterv Mérnöki Tervező Kft. közösen készíti el a részletes engedélyezési és kivitelezési terveket, várhatóan év végéig. Az építkezés 2014 tavaszán indulhat meg.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta: alapvetően nem a Széll Kálmán tér szerkezetével van gond, hanem azzal, hogy kényelmetlen, szűk gyalogosfolyosói vannak, sok a holttér és felesleges a hurokvágány. Jelezte: a téren igyekeznek helyet találni a Széna téri buszoknak is, így a mostani végállomáson növelhetik a zöldfelületek arányát. Hozzátette: rendezik a kereskedelmi, vendéglátó funkciókat is.

(MTI)