A Nemzeti Összefogás Vonala, amelyet a 1357-es számon lehet majd elérni, átlátható, egységes és az igényekhez igazodó adományvonal lesz – jelentette be Kovács Zoltán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság épületében tartott pénteki sajtótájékoztatóján.
A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár elmondta: a bejelentés apropójaként az augusztus 20-ai ünnepsorozat szolgál, hiszen tavaly ilyenkor az ünneplést az árvíz miatti összefogás jellemezte.
Rámutatott: tavaly a telefonos adományozások kapcsán azonban több problémával is szembesülni kellett. Az ilyenfajta adományozások jelenlegi rendszere átláthatatlan, szolgáltató- és alkufüggő, mivel befolyásolja az, hogy a szolgáltatók mely karitatív szervezettel tudnak megállapodást kötni – fogalmazott Kovács Zoltán.
A kommunikációs államtitkárságon a felmerülő nehézségek miatt megszületett az igény egy teljesen új rendszer kialakítására, együttműködve a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatósággal – mondta az államtitkár. Ennek érdekében - tette hozzá - tárgyalásokat folytattunk az öt nagy karitatív szervezettel, és sikerült megállapodásra jutni egy új segélyhívószám-rendszer kialakításáról. Ennek a legfontosabb elemét a Nemzeti Összefogás Vonala jelenti.
Mátrai Gábor, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság hírközlési elnökhelyettese a Hatóság eddigi tapasztalataival kapcsolatban elmondta: az adománygyűjtő- és segélyvonalak tekintetében káosz uralkodik a piacon. Mind a karitatív szervezetek, mind a szolgáltatók és az adományozók részéről is felmerült, hogy a rendszernek átláthatóbbnak és biztonságosabbnak kell lennie. A biztonságot úgy kell érteni - folytatta-, hogy az adományoknak ténylegesen el kell jutniuk a jogosultakhoz.
Az anomáliákat az is erősítette, hogy minden segély-, televíziós- és szolgáltatói ügyfélvonal 17-tel kezdődő, négyszámjegyű telefonszám volt – tette hozzá az elnökhelyettes. Elmondta: a jövőben egy konkrét számot szeretnénk dedikálni a legfontosabb kormányzati segélyezési és adomány-feladatokhoz, ez az 1357-es szám, továbbá a kiemelt karitatív feladatokra a 1350-1359 közötti számokat fogjuk rendelni. Ezeket a számmezőket csak ezekre a feladatokra fogjuk használni – nyomatékosította.
Mátrai Gábor hangsúlyozta: az 1350-től 1359-ig terjedő számmezőben a hírközlési szolgáltatóknak szerződéskötési kötelezettsége lesz. Az 136-tal kezdődő számokat pedig más fontos, kiemelt karitatív célokra jelölte ki a Hatóság.
A rendszer átláthatóságát az fogja biztosítani, hogy a szerződéskötőnek vállalnia kell a befolyt adomány összegének nyilvánosságra hozatalát, valamint be kell mutatnia, ebből mennyit költött a saját működési költségére – mutatott rá az elnökhelyettes.
A szolgáltatóknak a kiemelt számoknál az azonosító lekötéséért nem kell külön díjat fizetniük, ezért ez nem fogja a rendszert költségekkel terhelni. Továbbá - folytatta - a Hatóság meghatározta azt a minimális költséget is, amelyet a szolgáltatók elkérhetnek egy hívásért, ez körülbelül 1-2 százalék lehet majd. A számok ténylegesen várhatóan szeptembertől működnek majd.
(kormany.hu)