Megszületett a Cégér – Jó bornak tervezz címkét! alkotói pályázat eredménye, melynek célja egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borok vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A pályázat eredményét Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium államtitkára hirdette ki, valamint megnyitotta a pályaművekből álló kiállítást az Akvárium Klubban.

Megszülettek a második CÉGÉR - Jó bornak tervezz címkét! alkotói pályázat döntős pályamunkái. A borászokból, gasztronómusokból és grafikusokból álló szakmai zsűri a napokban választja ki a nyertes grafikusokat, a nagyközönség pedig a Facebook-on szavazhat kedvenc boroscímkéjére (www.facebook.com/cegerajobornak). A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. május 31. és június 15. között kiállítás keretein belül mutatja be a döntős címketerveket az Akváriumban. A kiállítás nyitó hétvégéjén zajlik az Erzsébet téren Cégér Gasztro-Zsibongás elnevezésű ingyenes fesztivál, ahol zenei programok mellett a pályázat borászai, éttermek és kávézók mutatkoznak be.

Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borok vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. a kiválasztott borokkal szeretne minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is. A 2012-es pályázat döntőseinek munkái borkóstolókkal egybekötött kiállításon bemutatkoztak Rómában, Berlinben és Párizsban, valamint túlmutatva a pályázat célkitűzésein egytől-egyig megbízást kaptak borász-párjuktól.

Idén Radimszky Anna nyerte az alkotói pályázatot, aki a Ruppert Szőlőbirtok és Pincészet borára tervezett címkéjével.A nyertes elegáns, dombornyomott bőrszalaggal emelte ki a Ruppert Szőlőbirtok villányi Cabernet Franc-jának címkéjét. A második helyezett Kiss Zsombor az etyeki Anonym Pince Pinot Noir hordóválogatására egy „térbe kimozduló” fa gyűrűt tervezett. De a pályaművek között szerepelt mozijegyet, kerékpáros trikót, vándorsólymot szimbolizáló címketerv is.

A nyerteseknek a díjat átadó Rétvári Bence a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkár elmondta: „Minőségi tartalom – a magyar bor – találkozik a minőségi csomagolással: ezért tekintünk büszkén a Cégér pályázatra. A projekt tavaly elérte célját: mind a tíz grafikus megrendelést kapott a borászától. Az idei munkákat átnézve biztosak lehetünk benne, hogy a fiatal művészek kiugrási lehetőségüket megragadták.”

(kormany.hu)