Nyilvánosabbá, átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé válik a felszámolók értékesítői munkája a Kormány döntésének köszönhetően. A felszámolási eljárások során a hagyományos formában lebonyolított egyedi árveréseket és pályáztatásokat 2015. január elsejétől egy központosított, internetes értékesítési rendszer váltja fel, amelyben a világhálón teszik közzé az árverési hirdetményeket és az értékesítési pályázatokat, és ott folyik majd a licitálás, illetve a pályázati értékesítés is. Az új rendszert a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal működteti majd. Közlemény.
Az elektronikus értékesítési rendszer (EÉR) korszerű megoldásokkal támogatja a felszámolók értékesítési teendőit, valamint megkönnyíti a lehetséges vevők számára az eladásra meghirdetett vagyonelemek kínálatának áttekintését és az árak összehasonlítását.
A számítógépes rendszer átláthatóbb, ellenőrizhetőbb eljárást teremt és megelőzi a visszaéléseket. A biztonságos és jogszabályoknak megfelelő működést a rendszeres auditálás és állami biztonsági ellenőrzés segíti majd elő.
Mivel az internetes elektronikus értékesítés nagyobb körben vonzza majd a vevőket, magasabb árbevétel várható, így - az új rendszer bevezetését követően - a felszámolt cég hitelezői is nagyobb arányban jutnak majd a követelésükhöz a felszámolási eljárás során.
Az elővásárlási joggal rendelkezőket az új értékesítési forma nem érinti hátrányosan, mert nem kell licitálniuk, hanem a felszámoló a nyertes ajánlatot mutatja be nekik, hogy nyilatkozzanak elővásárlási joguk gyakorlásáról.
(KIM Sajtó Osztály)