Bővítik a telefonos ügyfélszolgálat szerepét a közigazgatásban, ezért jelentős fejlesztésekbe kezd a KEKKH. Ennek eredményeként nemcsak egyre közelebb kerülhet az állampolgárokhoz a személyes ügyintézés lehetősége - a kormányablakoknak és a jövőre alakuló járási hivataloknak köszönhetően -, hanem a technikai eszközöket is egyre szélesebb körben kívánják majd alkalmazni. Cél egy olyan Contact Center alapú Telefonos Ügyfélkiszolgálási Rendszer létrehozása, amely az év minden napján 0-24 órában rendelkezésre áll.

A telefonos ügyintézés (elsősorban tájékoztatás, igénylések elindítása) alapjait megteremtő projekt 2013-ban valósul meg uniós forrásokból. Ezt követően bővülhet azoknak az ügyeknek a száma, amelyeket - többek között - telefonon lehet majd intézni. Eddig alapvetően hiányoztak a technikai feltételek.

Az új rendszer Magyarország egész területéről egységesen kék hívószámon helyi tarifával hívható, valamint külföldről is elérhető lesz. Az ügyfelek nemcsak telefonon, hanem faxon, sms-ben illetve e-mailen keresztül is tájékozódhatnak a közszolgáltatásokról, többek között a személyi okmányok igényléséhez szükséges iratokról, illetve előzetesen időpontot is foglalhatnak. Továbbá technikai jellegű segítséget is kaphatnak az elektronikus közigazgatási ügyeik intézéséhez a nap 24 órájában.

A fejlesztéssel megvalósuló ügyfélbarát megoldások kényelmesebbé és gyorsabbá teszik a folyamatokat (például az útlevél, személyigazolvány, jogosítvány pótlását), és az ügyfelek számára lehetőséget teremtenek arra, hogy ügyeik intézését rugalmasabban illeszthessék munkaidejükhöz, napi életritmusukhoz. A fejlesztés szorosan kapcsolódik a területi közigazgatás átalakulásához, az egyablakos ügyintézési rendszer kialakításához. Ezzel párhuzamosan az eljárások is egyszerűsödnek, az ügyintézéshez egyre kevesebb papírra, sorban állásra, idegeskedésre van szükség.

A Telefonos ügyfélszolgálat megújítása tárgyú EKOP-2.1.14-2011-2011-0001 számú projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében.

(Sajtó Főosztály, KIM, Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Államtitkárság)