Április közepétől az ügyfelek immár a megyeszékhelyek kormányablakainál, illetve Vácott is beadhatják pénzügyi fogyasztóvédelmi beadványaikat, s ezek kitöltését a helyi ügyintézők segítik – erről állapodtak meg a közigazgatási tárca, a jegybank és az érintett kormányhivatalok vezetői. Közlemény.
Együttműködési keretmegállapodást kötött Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter és Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke arról, hogy a hazai megyeszékhelyeken, illetve Pest megyében a Vácott található kormányablakok - a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálatai – átveszik a pénzügyi fogyasztóvédelmi beadványokat, és továbbítják azokat az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának vagy a jegybank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testületnek (PBT).
A keretmegállapodás alapján a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) szándékát fejezi ki az MNB-vel együttműködve egy országos lefedettséget biztosító integrált pénzügyi fogyasztóvédelmi rendszer kialakításában való részvételre.
Az együttműködés első ütemeként az MNB egyedi megállapodásokat köt a megyei kormányhivatalokkal a megyében élő fogyasztók pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztatása és panasztételi lehetőségeinek biztosítása érdekében. Az első ütem tapasztalatait a felek szeptember 15-ig értékelik, ezután az MNB, a KIM és a helyi kormánymegbízottak közös egyeztetés nyomán dönthetnek a pénzügyi fogyasztóvédelmi együttműködés további kiterjesztéséről, azaz hogy a megyeszékhelyen kívül működő kormányablakokban is beadhatók legyenek a pénzügyi panaszok.
A kormányablakok kijelölt ügyintézői az ügyfél kérésére segítséget nyújtanak a pénzügyi fogyasztóvédelmi témájú nyomtatványok kitöltésében, s azokat továbbítják az MNB-hez vagy – szerződéses jogvita esetén - a PBT-hez.
Az együttműködés révén az MNB, a KIM és a kormányhivatalok célja az, hogy közösen járuljanak hozzá a fogyasztók pénzügyi kiszolgáltatottságának jelentős mértékű csökkentéséhez, pénzügyi fogyasztóvédelmi jogorvoslati érdekeik érvényesítéséhez. Ennek fontos eszköze, hogy a felek rendelkezésre álló eszközeikkel szakszerű módon támogassák a fogyasztók panasztételi jogának érvényesülését.
(KIM Sajtó Osztály)