Az a cél, hogy elérhető legyen az állam mindenki számára, vagyis az ügyintézés ne legyen probléma az embereknek – mondta Navracsics Tibor igazságügyi és közigazgatási miniszter az ország első okmányirodai feladatokat is ellátó kormányablakának átadásán kedden Budapesten.

A miniszterelnök-helyettes szerint lennie kell minél több olyan ügyintézési helynek, azaz kormányablaknak, ahol találkoznak az emberek az állammal egyéb dolgaik intézése közepette is. Ennek fényében is örömének adott hangot, hogy a Hegyvidék Központban nyílt meg az első ilyen típusú kormányablak, amely azt az új külsőt, arculatot mutatja, amely minden kormányablakra jellemző lesz.

A nyitva tartás is a könnyebb elérést szolgálja, mert minden hétköznap 8 órától 20 óráig tart nyitva majd ez a kormányablak a főváros XII. kerületében lévő Hegyvidék Központban. Ez "egy darabka a jövőből, amelyből reményeink szerint minél többet adunk majd át a következő időszakban" – fogalmazott Navracsics Tibor.

Fotó: Burger ZsoltAmikor a közigazgatási reform keretében az ügyfélszolgálati terek átalakítását is elhatározták, az okmányirodai és a kormányablakrendszer összevonását és megújítását is célul tűzték ki, hogy az ügyintézési pontok közel legyenek az emberekhez és a hétköznapi életmódjukhoz – tette hozzá.

Pesti Imre, a fővárosi kormányhivatal vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy "úton vagyunk afelé, hogy több mint kétezer ügyet el tudjunk intézni" a kormányablakokban. Mint mondta, ebben a kormányablakban jelenleg is már csaknem százötven ügyet lehet intézni.

Fotó: Burger ZsoltPokorni Zoltán, a városrész fideszes polgármestere elmondta, tavasszal megállapították, hogy a XII. kerületet is kiszolgáló okmányiroda és kormányhivatal a Széll Kálmán téren "túl jó helyen van", mert a környező települések lakosai is oda járnak ügyeket intézni. Ezért kerestek egy olyan helyet, ahol kifejezetten a XII. kerületi polgárokat szolgálják ki, így esett a választás a Hegyvidék Központra.

(MTI)