Vetési Iván, a Nemzeti Egységes Kártyarendszer kidolgozásáért és megvalósításért felelős miniszteri biztos az Origo-nak elmondta, hogy várhatóan az idei évben mutatkozik be az új rendszer, amely egyszerűsíteni fogja a közigazgatási szolgáltatások igénybe vételét és lehetővé teszi a jogosultságok igazolását is.
Az első tesztforduló során a mintegy 10.000 fős felhasználói bázisú kormánytisztviselői kör számára kerül majd kibocsátásra az új kártya. Az ezt követő kártya pedig körülbelül 20-30 beléptető rendszer kiváltását teszi majd lehetővé. Az egységesítés célja a kártyák számának csökkentése, ezáltal hatékonyabbá, korszerűbbé válik a rendszer. A jelenlegi gyakorlat alapján 6 oldalon sorolhatóak fel az állam által kibocsátható okmányok, útlevélből ötféle típus létezik.
A Nemzeti Egységes Kártyarendszer további előnyei, hogy egy kártya elvesztése esetén elegendő lesz egy helyen bejelentést tennie a kártyatulajdonosnak az úgynevezett kártyamenedzsment – központban, ahol azonnal kiállítják azt. A rendszerhez önkéntes alapon csatlakozhatnak majd a szolgáltató cégek is, így egy kézben lesz az azonosítás. Bankok nem kapcsolódhatnak majd a rendszerhez. Az állampolgárok azonosítását, az adatok kezelését és feldolgozását az állam végzi majd.
A jövőbeli tervek között szerepel a kártya elektronikus pénztárcafunkciókkal való kiegészítése, illetve ingatlankártya bevezetése. Ez a kártya tartalmazná a lakás energia besorolását, a helyrajzi számot, vagy akár a lakásbiztosítás adatait is. Továbbá kiszélesítve a felhasználói kört, a nyugdíjasok és a fiatalok számára is kibocsátható lenne a kártya.
(kormany.hu)