A 8-as főút hajmáskéri csomópontjának átépítése biztonságosabb közlekedést tesz lehetővé a helyieknek és az átutazó turistáknak is – mondta Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes a főút átépítéséről tartott sajtótájékoztatón csütörtökön a 8-as főút hajmáskéri csomópontjánál.
Ez a 2015-ig megvalósuló fejlesztés biztonságosabbá és korszerűbbé teszi a közlekedést Székesfehérvárig, és folytatódik a 8-as főút több, Veszprém megyei szakaszának fejlesztése – mondta Navracsics Tibor.
Lasztovicza Jenő, a Veszprém Megyei Közgyűlés elnöke arról beszélt, hogy a két évtizede szorgalmazott fejlesztés a megye gazdasága számára is fontos, hiszen köztudott, hogy ahol gyorsforgalmi út épül, ott megindulnak a beruházások is.
A 8-as főút fejlesztése Vas megyében is megindult, így "bízunk benne, hogy ha autópálya nem is, de gyorsforgalmi út lesz a 8-as" – mondta Lasztovicza Jenő.
Úgy vélte, van remény arra, hogy a fejlesztésekkel "elérjenek" az országhatárig néhány éven belül; ez azért fontos, mert osztrák oldalon hasonló fejlesztéseket végeznek.
Bejelentette: az idén elkezdődik Veszprém megyében az alsóbb rendű utak felújítása; másfél- kétmilliárd forintot költhetnek erre.
A 8-as főút székesfehérvári elkerülő szakaszának harmadik ütemére kiírták a közbeszerzési eljárást, melyben idén eredmény várható, itt kétszer két sávot építenek fizikai elválasztással; a várpalotai, hét kilométer hosszú elkerülő szakaszra az év végéig írják ki a közbeszerzései pályázatot; a pétfürdő-hajmáskéri szakaszt is kétszer két sávra fejlesztik, itt a napokban eredményt hirdettek, s a 6,5 kilométeres szakaszt 7,9 milliárd forintért építik meg – ismertette Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
Tájékoztatása szerint a kiemelten balesetveszélyes Hajmáskér-Sóly kereszteződést különszintű csomóponttá alakítják át és ezen a szakaszon négy kilométeren át fizikai elválasztással kétszer két forgalmi sávot hoznak létre; a 3,2 milliárd forintos Európai Uniós támogatással, a Széchenyi-terv keretében megvalósuló beruházás 2014 őszére készül el, 2015-ig burkolat felújítási munkálatokat végeznek.
A veszprémi, 12,5 kilométeres elkerülő szakasz a főút felújításának egyik legnagyobb része, itt öt különszintű csomópontot építenek, kétszer két sávot, s megerősítik a burkolatot is – sorolta a kommunikációs vezető.
A márkó-herendi, 5,3 kilométeres szakasz átépítésére a kivitelezőt már kiválaszották, 8,4 milliárd forintból két különszintű csomópont épül és kétszer két sávot építenek; így a főút Veszprém megyei szakaszán összesen 9 különszintű csomópont épül, mivel egyet Öskünél is létrehoznak – tájékoztatott Loppert Dániel.
A főút Székesfehérvár és Herend közötti, 42 kilométeres szakaszát 2016. második felére kétszer két sávosra fejlesztjük, amelyen 110 kilométer/órás sebességgel lehet haladni és megerősítjük a burkolatot a teljes szakaszon – összegezte végül.
(MTI)