A magas színvonalú, kulturált, gyors ügyintézés növeli a versenyképességet - mondta a közigazgatási és igazságügyi miniszter kedden, a balatonfűzfői kormányablak átadásakor.

Navracsics Tibor kijelentette: a közigazgatási reformmal a kormány célja az volt, hogy a vállalkozók és a munkavállalók egyszerűen, gyorsan intézhessék ügyeiket, és eközben úgy érezzék, hogy ők "az ügy urai és nem az ügyintéző".

Az államigazgatás és a közigazgatás átalakításával azt akarták elérni, hogy az ügyintézők kerüljenek közelebb az ügyfélhez, és ne a polgároknak kelljen az ügyek után járniuk, hiszen az idő, amit az állampolgár ügyintézéssel tölt, kiesett idő nemzetgazdasági szempontból és a családok számára is - fejtette ki Navracsics Tibor.

Kép letöltéseFotó: Burger ZsoltA balatonfűzfői kormányablakra utalva elmondta: az elképzelésünk az volt, hogy ahol ügyintézési pont van, okmányiroda működik, azt vonják be a kormányablak-rendszerbe, és hozzanak létre bővebb ügykörű, korszerűbb ügyintéző pontokat, hogy az állampolgár akár otthonról is minél több ügyet elintézhessen.

A kormányablak-hálózatot több új ponttal bővítik azokon a helyeken, ahol van értelme, mert van megfelelő ügyforgalom, érdeklődés - fűzte hozzá.

A miniszter tájékoztatása szerint a következő hónapokban közel félszáz kormányablak nyílik országszerte olyan helyeken, ahol van már ügyfélkezelési pont és ahol ezt az ügyfélforgalom indokolja.

Kép letöltéseFotó: Burger ZsoltKovács Zoltán Veszprém megyei kormánymegbízott ünnepi beszédében azt hangsúlyozta, hogy az új kormányablakok a 21. századnak megfelelően korszerűek, egyablakos rendszerben működnek, tehát az ügyfeleknek nem kell hivatalról-hivatalra járniuk.

Hosszú volt idáig az út, hiszen a 2010-es kormányváltás előtti időszakban elfogyott a polgárok bizalma a közigazgatás iránt - jegyezte meg.

(MTI)