Az a célunk, hogy egy olyan ügyfélszolgálati rendszer legyen pár éven belül, amelyre minden polgár azt mondja, hogy megérte pénzt áldozni rá, mert minőségi szolgáltatást kap érte cserébe - mondta Navracsics Tibor.

Az önkormányzati szféra megújult, az OECD pedig a magyar közigazgatási reformot referenciamunkaként fogadta el, és más országoknak ajánlja az egész menetrendet – jelentette ki Navracsics Tibor a Ma reggelben.

Az a célunk, hogy egy olyan ügyfélszolgálati rendszer álljon fel pár éven belül, amelyre minden polgár azt mondja, hogy megérte pénzt áldozni rá, mert minőségi szolgáltatást kap érte cserébe– mondta a miniszterelnök-helyettes. Ha bárkinek bármilyen bosszúsága van, ami gyógyítható, akár a kormányablakokban, akár az okmányirodákban, akkor azt jelezze, mert „azért hoztuk egy rendszerbe a hálózatot, hogy eseti jelleggel is tudjuk kezelni a problémákat” - hívta fel a figyelmet a tárcavezető.

Az online ügyintézés kiszélesítése pénz és informatikai fejlesztés kérdése – jelentette ki Navracsics. Azt mondta, megérti az ügyfelek igényét az online ügyintézésre, de úgy látja, a magyar lakosság többsége egyelőre a személyes ügyintézést választja. A miniszter ugyanakkor hangsúlyozta: az elkövetkező évek fejlesztései azt célozzák, hogy a személyes ügyintézés mellett bővüljön az online ügyintézés lehetősége.

A beszélgetésben szóba került a Zsidó élet és antiszemitizmus a mai Európában című kétnapos nemzetközi konferencia is, ahol kedden elhangzott, hogy a magyar állam is felelős volt a holokausztért, ugyanis magyar állami szervek segédkeztek a zsidók deportálásában. Ennek kapcsán Navracsics Tibor hangsúlyozta, ez egy felelősség, amit elismerünk azzal, hogy nyugdíj-kiegészítést fizetünk a holokauszt-túlélőknek és emlékhelyeket hozunk létre. Az emlékezés segít abban, hogy tanuljunk a múltból, a „történelem éppen arra való, hogy ezeket a hibákat még egyszer ne kövessük el” - fogalmazott Navracsics Tibor az M1 reggeli műsorában.

(M1 Ma reggel)