Az itt ülő szakemberek feladata, hogy felkeltsék a gyermekekben, fiatalokban, felnőttekben az érdeklődést az értékek iránt- hangsúlyozta dr. Simicskó István az Országos Múzeumpedagógiai Tanévnyitón. Az eseményt a Nemzeti Erőforrás Minisztérium, a Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, valamint a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum közösen szervezte – a Múzeumok Őszi Fesztiválja keretében – október 3-án.
„Tudás és emlékezet – A 20. század sorsfordulói a múzeumi ismeretátadásban” címmel tartották meg az idei múzeumpedagógiai évnyitót a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeumban (HM HIM). Dr. Kovács Vilmos ezredes, a HM HIM parancsnoka köszöntötte a megjelent több mint kétszáz pedagógust, muzeológust. Kijelentette: nem véletlen, hogy a múzeumukban tartják az országos rendezvényt, hiszen már több rangos díjjal is büszkélkedhet az intézmény.
Örömmel fogadtam el a meghívást, hiszen egy ilyen közösséghez szólni mindig nagy megtiszteltetés- kezdte megnyitóbeszédét Simicskó István. A Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára rámutatott: az itt ülő szakemberek feladata az, hogy felkeltsék a gyermekekben, fiatalokban, felnőttekben az érdeklődést az értékek iránt. „Munkájuk egyben értékteremtés is, mert általuk műveltebbek, okosabbak, tapasztaltabbak is leszünk, hiszen a történelem az élet tanítómestere”- fogalmazott Simicskó István.
Hammerstein Judit, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium kultúráért felelős helyettes államtitkára beszédében hangsúlyozta: a Múzeumok Őszi Fesztiválja már tavaly is százharmincezer embert vonzott. Idén eddig már százhetven intézmény csatlakozott a rendezvénysorozathoz. A most kilencedik alkalommal megtartott Országos Múzeumpedagógiai Tanévnyitó ráirányítja a figyelmet arra, hogy már kisiskolás korban tudatosítani kell a gyermekekben a múlt jelentőségét, megőrzésének, ismeretének fontosságát.
A szakmai konferencián előadások hangzottak el – többek között – a megújuló múzeumpedagógiáról, a történelmi események megjelenítéséről, megismertetéséről, a Sziklakórház múzeumpedagógiájáról, a múzeumok szerepéről a történelemórákon, valamint a „digitális tanösvények” készítéséről a múzeumok és a pedagógusok együttműködésével.
(kormany.hu; Zrínyi Média)