Megkezdődött a Humánszolgálati Irodák MH- szintű kialakítása. Az idén átadni kívánt irodák humán szakállományának felkészítése céljából, a Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnökség Toborzó és Humánszolgálati Osztálya szakmai továbbképzést szervezett május 29-én Debrecenben.

A Magyar Honvédség (MH) humánszolgálatának létrehozásával, a honvédelmi tárca humánstratégiai célkitűzéseivel összhangban - a Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnökség koordinációjával, illetve szakmai felügyeletével - megkezdődött a Humánszolgálati Irodák (továbbiakban: Irodák) MH- szintű kialakítása. Ez a folyamat az MH humánszolgáltató rendszere átalakításának kiemelt jelentőségű feladatát jelenti, amely nagymértékben meghatározza a humánszolgálati szakterület hatékony működésének jövőbeni alakulását. Az Irodák elsődleges célja egy ügyfélközpontú (emellett bürokrácia-csökkentő és költség-hatékony), a személyi állomány mindennapi életéhez, problémáihoz rugalmasan igazodó, magas szakmai színvonalú, komplex humán szolgáltatás Magyar Honvédség-i szintű biztosítása. Az Irodák kialakítása 2012-ben két ütemben történik, összesen hét helyőrségben (Tata, Székesfehérvár Hódmezővásárhely, Kaposvár, Szolnok, Szentes és Budapest – Petőfi laktanya).

(fotó: HVK Személyzeti Csoportfőnökség)

Az idén átadni kívánt Irodák humán szakállományának felkészítése céljából, a Honvéd Vezérkar (HVK) Személyzeti Csoportfőnökség Toborzó és Humánszolgálati Osztálya szakmai továbbképzést szervezett május 29-én Debrecenben. A helyszínválasztás nem véletlen, hiszen az MH 5. Bocskai István Lövészdandárnál működik a Magyar Honvédség elsőként átadott integrált humánszolgálati irodája, amely a kezdetek óta hatékonyan, magas szakmai színvonalon hajtja végre komplex feladatait.

A továbbképzést Szabó József ezredes, a HVK Személyzeti Csoportfőnökség Toborzó és Humánszolgálati Osztály osztályvezetője nyitotta meg, aki ismertette az Irodák fő célkitűzéseit, valamint hangsúlyozta a személyi állomány mindennapi életéhez, problémáihoz rugalmasan igazodó, magas szakmai színvonalú komplex humán szolgáltatás fontosságát.

A gondolatébresztő előadás után az MH 5. Bocskai István Lövészdandár részéről Minya Zsolt őrnagy, humán részlegvezető mutatta be a helyi Irodát és annak működését. Az előadáson elhangzottak hasznos segítséget nyújtottak a jövőben kialakításra kerülő Irodák gyakorlati működésének megtervezéséhez. Az elmúlt évek tapasztalatainak feldolgozása ezáltal nagyban hozzájárult a jövő elképzeléseinek megfogalmazásához, illetve a megvalósítás irányainak meghatározásához.

Győrffy Ágnes százados, az MH Honvédkórház Pszichológiai Intézet munkatársa „Konfliktuskezelés – Krízisintervenció” címmel tartott előadást. Ezt – az elméleti alapok lényegre törő ismertetésén túl – az esettanulmányok tették színessé, amellyel a téma közelebb került a humán szakemberek gyakorlati tevékenysége során előforduló jellegzetes problémákhoz. Az előadás egyik fő üzenete az volt, hogy a csapatpszichológiai és a humán szakterületeknek – egy hatékonyan működő, komplex humánszolgáltató-rendszer kiépítése és működtetése érdekében – szorosan együtt kell működnie.

Összességében elmondható hogy a szakmai továbbképzés keretében elhangzott előadások, valamint a debreceni Iroda megtekintése nagymértékben hozzájárultak a közös szakmai célok kialakításához, a szakterületek közötti együttműködés erősítéséhez, valamint a humánszolgálati szaktevékenység honvédelmi tárca humán szolgáltató rendszerén belüli helyének, szerepének tisztázásához.

(HM Sajtóiroda; HVK Személyzeti Csoportfőnökség)