A beosztásuk ellátásához nélkülözhetetlen csónakmotor-gépkezelői igazolvány megszerzése volt a célja annak a felkészítésnek, amelyen június végén vettek részt az MH 5. Bocskai István Lövészdandár Művelettámogató Műszaki Zászlóalj katonái.

A résztvevők megismerték az üzemeltetés, valamint a hajózás főbb biztonsági rendszabályait, a CSM-40 csónakmotor adatait, minden egyes részegységét annak érdekében, hogy váratlan szituációra helyesen reagáljanak. Az elméleti felkészítést egy írásbeli vizsga zárta, amelyen minimum 75%-os eredményt kellett elérnie annak, aki a következő heti képzésen is részt kívánt venni.

Fotó: Nagy Lajos törzsőrmester; Szluka János szakaszvezető

A vizsgát követő napon a huszonkét fős állomány öt teherautóval települt ki a Tisza-partra, a volt hódmezővásárhelyi gabonarakodó mellé. Berendezték a vízi gyakorlóteret, valamint felállítottak egy kisebb tábort a technikai eszközök és a munkaidőn túl ezekre felügyelő őrség részére. Ezek után következhetett az igazi feladatvégzés: Agárdy József törzsőrmester és ötfős rendezői csapata szakszerű felügyelete alatt a kiképzésen résztvevők elsajátították a rocsók (katonai rohamcsónakok) és azok csöppet sem egyszerű irányítását a Tiszán. A katonák végre a gyakorlatban is szembesülhettek azzal, milyen is egy imbolygó csónakra felerősíteni az 58 kg-os csónakmotort. Az első három vízi kiképzési napon részt vett az a két tiszti hallgató is, aki Ausztriából érkezett az alakulathoz csapatgyakorlatra.

A gyakorlati vizsga feladatait - parttolás, partfogás, szlalompálya, ember kimentése a vízből, nyolcasok a két part között, valamint hosszútávú vezetés – a katonák az előírtaknak megfelelően, hiba nélkül hajtották végre.

(kormany.hu; MH 5. Bocskai István Lövészdandár Művelettámogató Műszaki Zászlóalj- Kiss Tamás főhadnagy)