A II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola három diákja választotta a katonai alapismereteket érettségi tantárgynak. Az érettségit megelőző napokban Szűcs Péter százados, az MH Támogató Dandár 32. Nemzeti Honvéd Díszegység Honvéd Díszzászlóalj törzsfőnöke készítette fel a diákokat a Petőfi Sándor laktanya alakulóterén.

Jobbra át, balra át hangzott el a vezényszó. Ezen a napon az alaki mozdulatokat vették át a diákok, amit eleinte bizonytalanul, majd egyre magabiztosabban hajtottak végre a lányok. Tóth Viktória elmondta, hogy az elméleti ismeretek gyakorlati megvalósítása mindenkinek tetszik. Két évvel ezelőtt indították el az oktatást az iskolában, heti két órában tanulták, de úgy érzi, a plusz órákkal mindent át tudnak venni, ami a sikeres érettségihez szükséges. Tóth Viktória azt is elárulta, hogy szerencsések, mivel dr. Varga András mellett még egy kiváló oktatót kaptak Szűcs Péter százados személyében. Az írásbeli érettségi vizsgákon már túl vannak a nebulók, de még hátra van a szóbeli vizsga, amit június 20-án tartanak a szakközépiskolában.

(fotó: Gémes Ildikó szds.)

Szűcs Péter az idei esztenőtől, március huszonkettedikétől tanítja az általános katonai alapismertek témakörön belül a lőelmélet alapjait, túlélési és haditechnikai ismereteket, ABV védelmi alapismereteket, valamint az alaki felkészítést. Az MH Támogató Dandár 32. Nemzeti Honvéd Díszegység Honvéd Díszzászlóalj törzsfőnökeként a kiképzéshez szükséges tapasztalatokkal már régóta rendelkezik, azonban a fiatalok tanításához más módszereket és technikákat kellett alkalmazni…

Szűcs Péter (fotó: Gémes Ildikó szds.)- Az oktatáson mi jelentette a legnagyobb kihívást az Ön számára?

- Összesen közel negyven tanóra állt a rendelkezésemre az öt téma oktatásakor. Ez valóban nagy kihívást jelentett, mivel ezek érettségi témakörök, kettő ebből szóbeli – gyakorlati - érettségi tananyag, az időkeret pedig igen szűkösnek bizonyult. Próbáltam a tematikát következetesesen felépíteni, a számonkéréseket pedig úgy összeállítani, hogy a kérdések jellege és témája megközelítse az érettségi elvárásainak a szintjét. Az idő rövidsége miatt fontos volt szem előtt tartanom a célirányosság elvét, és arra figyelni, hogy az előadásokon ne vesszek el a részletekben, amely a diákok számára a megértést nehezítette volna. A zászlóaljtörzsfőnöki beosztásom egy teljes személyt követel, ezért az oktatói feladat beiktatása egy újabb kihívást jelentett. A beosztásom és az oktatásra való felkészülés precíz, magas szintű feladatvégrehajtást követel, ezért azt is meg kellett oldanom, hogy ne menjen egyik a másik rovására. 

- Sikerült megfelelően oktatnia a kijelölt tananyagot?

- A témazáró dolgozatok kijavítása után meggyőződtem arról, hogy megfelelő oktatási módszert használtam, mivel nagy részben jó szintű osztályzatok születtek. Természetesen, voltak nehezebben feldolgozható és megérthető anyagok, mint például „ABV védelmi alapismeretek”, vagy „A lőelmélet alapjai”, de a diákokkal együtt jól vettük az akadályokat. Az érettségi vizsga lesz az igazán fontos számonkérési pont, ezért törekedtem arra, hogy a felméréseken a követelményszintet magasabbra emeljen. Úgy gondolom, hogy az érettségi osztályzatok valahol engem is minősíteni fognak, ezért nagyon izgulok és ettől függetlenül is szorítok a diákoknak.

(fotó: Gémes Ildikó szds.)

- A tanulókat hogyan motiválta?

- Szerencsésnek mondhatom magam, mert olyan diákokat kaptam, akik motiváltak voltak a tantárgyat illetően. A tanórákat videókkal, valamint gyakorlataimból és tapasztalataimból merített témákkal sikerült érdekesebbé tenni, fokozva ezzel a figyelmüket.

- Milyen az együttműködés az iskola vezetőségével?

- Az iskola igazgatósága, vezetése, pozitívan és segítőkészen állt a programhoz. Az oktatási feltételeket magas szinten, folyamatosan biztosította. A jó együttműködés remélem, hogy sikeres érettségi vizsgát eredményez.

 

 

(HM Sajtóiroda; MH Támogató Dandár)